ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Mobile: 6944361990
Email: baziotopoulos@windowslive.com
Διεύθυνση: Αποστόλου Παύλου 28, Κόρινθος
Fax: 27410- 72803
website: www.baziotopoulosleonidas.blogspot.com


Τετάρτη 2 Νοεμβρίου 2011

---

Εκσυγχρονισμός για 12 λιμάνια με το Δ’ ΚΠΣ
 
Η Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής προωθεί μελέτη αξιοποίησης ευρωπαϊκών κονδυλίων και εφαρμόζει σύστημα αξιολόγησης του λιμενικού έργου.
Η Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής προωθεί μελέτη αξιοποίησης ευρωπαϊκών κονδυλίων και εφαρμόζει σύστημα αξιολόγησης του λιμενικού έργου.

Ρεπορτάζ: Θεμιστοκλής Αλυφαντή - “Logistics & Management”

Στη χάραξη στρατηγικού σχεδίου για την άντληση και αξιοποίηση κεφαλαίων από το Δ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης προχωρεί η γενική γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας (Υ.Ε.Ν.). Τα κεφάλαια αυτά θα δοθούν για τη δημιουργία έργων υποδομής και τον εκσυγχρονισμό των δώδεκα στρατηγικών λιμένων της χώρας.

Ο γ.γ. Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής κ. Γεώργιος Βλάχος προωθεί σε συνεργασία με τους τεχνοκράτες του υπουργείου ένα σύστημα μέτρησης (και αξιολόγησης) των λιμενικών υπηρεσιών που προσφέρουν οι δώδεκα Οργανισμοί Λιμένων. Ταυτοχρόνως, γίνεται καταγραφή της καταστάσεως που επικρατεί στους στρατηγικούς λιμένες ούτως ώστε να γίνουν θεσμικές και οργανωτικές προσαρμογές, χάρη στις οποίες θα υιοθετηθούν δράσεις και προγράμματα από το Δ΄ ΚΠΣ. Ύστερα από τις επαφές που έχει ο κ. Βλάχος με τις διοικήσεις των οργανισμών λιμένων, έχει ζητήσει τη σύνταξη σχετικής μελέτης, στην οποία θα πρέπει να εξετασθούν πέντε ζητήματα:

1. Προοπτικές διασυνδέσεως του νόμου περί Συμπράξεως Δημοσίου – Ιδιωτικού Τομέα με το Δ΄ ΚΠΣ. Με τον τρόπο αυτό θα δημιουργηθεί το πλαίσιο για το σχεδιασμό και την κατασκευή έργων υποδομής, λειτουργίας και συνεκμετάλλευσης των λιμένων.

2. Εφαρμογή καινοτόμων τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών στο πρότυπο μεγάλων λιμένων του εξωτερικού. Η υιοθέτηση σύγχρονων προτύπων μηχανοργάνωσης και διαχείρισης των λιμένων αποτελεί ζήτημα αιχμής, ειδικώς μετά την εφαρμογή της τεχνολογίας ραδιοσυχνικής αναγνώρισης (RFID) ανά εμπορευματοκιβώτιο αλλά και ανά τεμάχιο εμπορευματοκιβωτίου. Σε μια τέτοια περίπτωση, οι λιμένες θα μπορούν να υπολογίζουν μεγιστοποίηση αποτελεσμάτων.

3. Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας μεταξύ των λιμένων. Μετά την πρόσφατη κρίση στον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη, ναυτιλιακοί παράγοντες άρχισαν να συζητούν περί της αναγκαιότητας να λειτουργήσει (σ.σ. επιτέλους) ο ιδιωτικός λιμένας στον Αστακό. Παράλληλα, αν είχε αναπτυχθεί ο ανταγωνισμός μεταξύ των λιμένων, ο Βόλος και η Αλεξανδρούπολη θα μπορούσαν να απορροφήσουν πολλά από τα φορτία των άλλων δύο μεγάλων λιμανιών.

4. Ολοκλήρωση σχεδίου για βελτίωση των υποδομών, εκβαθύνσεις όπου χρειάζεται, εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων ελλιμενισμού όπου καταγράφεται σημαντικό έργο τόσο στις επιβατικές, όσο και τις εμπορευματικές μεταφορές.

5. Παρεμβάσεις για τον καθορισμό ολοκληρωμένου σχεδίου που θα αφορά στην οργάνωση των λιμενικών υποδομών, αλλά και τη βελτίωση της ασφαλούς ναυσιπλοΐας.

Αξιολόγηση έργου

Σχετικώς με το σύστημα αξιολόγησης των δραστηριοτήτων καθενός από τους δώδεκα στρατηγικούς λιμένες, αντικειμενικός σκοπός του Υ.Ε.Ν. είναι ο προσδιορισμός των πλεονεκτημάτων και των μειονεκτημάτων που μπορεί να εμφανίζει κάθε Οργανισμός Λιμένος. Το συνολικό σχέδιο ονομάσθηκε «Διαμόρφωση Συστήματος Μέτρησης Λιμενικού Προϊόντος» και προβλέπει επίσης τον καθορισμό συγκεκριμένων προτεραιοτήτων, η εφαρμογή των οποίων θα καταστήσουν ανταγωνιστικούς τους Οργανισμούς Λιμένων συγκριτικώς ακόμα και με ξένα λιμάνια.

Η εφαρμογή των προτεραιοτήτων θα γίνει με λογική «βήμα –βήμα». Με τον τρόπο αυτό θα αντιμετωπισθούν πιθανές δυσλειτουργίες και αγκυλώσεις γραφειοκρατικής φύσεως, ενώ με τον τρόπο αυτό θα προκύψει ο καλύτερος δυνατός σχεδιασμός για το σύγχρονο λιμενικό σύστημα της χώρας αλλά θα βελτιωθεί και η απόδοσή του. Τα λιμάνια θα εξακολουθήσουν να χειρίζονται φορτία μεταξύ θαλασσίων και χερσαίων μέσων μεταφοράς και αντιστρόφως, απλώς ήρθε η ώρα να εφαρμοστούν… διαδικασίες και φιλοσοφίες logistics. Με τον τρόπο αυτό θα μειωθεί ο χρόνος και το κόστος διαχείρισης των εμπορευμάτων εντός των λιμένων. Γι’ αυτό θα γίνουν προσπάθειες μηχανοργάνωσης, μετεκπαίδευσης εργαζομένων και υιοθέτησης σύγχρονων τεχνολογιών κατά το πρότυπο ξένων λιμένων όπως το Ρόττερνταμ και το Αμβούργο.

Στο πλαίσιο αυτό, το σύστημα αξιολόγησης και καταγραφής του λιμενικού έργου θα αποδειχθεί χρήσιμο εάν κατανοηθεί η λειτουργία του σύγχρονου λιμένα, ορισθεί με ακρίβεια το λιμενικό προϊόν και η λιμενική παραγωγή, αναλυθεί το υφιστάμενο οργανόγραμμα των Οργανισμών Λιμένων. Παράλληλα, θα διερευνηθούν οι έννοιες αποτελεσματικότητα (efficiency), αποδοτικότητα (profitability), παραγωγικότητα (productivity) και οικονομικότητα (economicity).

Αναβάθμιση υπηρεσιών

Στελέχη του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας επισημαίνουν πως παράλληλα με αυτές τις πρωτοβουλίες, βρίσκεται σε εξέλιξη η διαβούλευση με εκπροσώπους ναυτιλιακών φορέων προκειμένου να υπάρξουν και συμπληρωματικές δράσεις σχετικώς με τον εκσυγχρονισμό των λιμένων. Οι διοικήσεις των ενώσεων, εφοπλιστές, διαμεταφορείς, αυτοκινητιστές, συνδικαλιστές, εκπρόσωποι εργαζομένων συμμετέχουν σ’ αυτές τις διεργασίες, οι οποίες έχουν δρομολογηθεί από πέρυσι κατόπιν πρωτοβουλίας του Ελληνικού Επιμελητηριακού Συνδέσμου Μεταφορών (ΕΕΣΥΜ).

Ο επανακαθορισμός της πολιτικής για τη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία, καθώς και η συνεννόηση για το επίπεδο παροχής επικουρικών λιμενικών υπηρεσιών, όπως είναι η προμήθεια των πλοίων, αποτελούν ζητήματα που βρίσκονται σε εξέλιξη. Ήδη η γ.γ. Λιμένων και Λιμενικής κινείται σε τρία επίπεδα:

1. Ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού και προώθηση της απασχόλησης. Ανάπτυξη και βελτίωση των συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης σύμφωνα με τις ανάγκες της κοινωνίας και της οικονομίας και προώθηση στρατηγικών δια βίου μάθησης προκειμένου να δοθούν ίσες ευκαιρίες και πρόσβαση στην «ευρεία-ολοκληρωμένη γνώση». Ενίσχυση της απασχόλησης και προώθηση της ισότητας πρόσβασης σε αυτήν.

2. Βελτίωση της διοικητικής ικανότητας της Δημόσιας Διοίκησης. Προώθηση της αρμονικής και ισορροπημένης ανάπτυξης στο χώρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέσω της Ευρωπαϊκής εδαφικής συνεργασίας. Διαμόρφωση πολιτικής σε Ευρωπαϊκό επίπεδο (Εμπορική Ναυτιλία, Θαλάσσιες Μεταφορές, Διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών κ.λπ.).

3. Εκτιμήσεις για τις πιθανές χωρικές-περιφερειακές επιπτώσεις και επιδράσεις από την προώθηση των τομεακών προτεραιοτήτων ανάπτυξης και για συνέργιες-σχέσεις των τομεακών προτεραιοτήτων ανάπτυξης.