ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Mobile: 6944361990
Email: baziotopoulos@windowslive.com
Διεύθυνση: Αποστόλου Παύλου 28, Κόρινθος
Fax: 27410- 72803
website: www.baziotopoulosleonidas.blogspot.com


Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου 2010

Οι «χρυσές» πόλεις της ναυτιλίας

Η Σιγκαπούρη είναι σήμερα το απόλυτο διεθνές ναυτιλιακό κέντρο στο οποίο θα ήθελε να εργαστεί η συντριπτική πλειονότητα των στελεχών της ναυτιλιακής βιομηχανίας σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που ολοκλήρωσε πριν από λίγες ημέρες η αγγλική εταιρεία συμβούλων ναυτιλιακών στελεχών Faststream. Η Αθήνα, και ειδικότερα ο Πειραιάς, βρίσκεται στην προτελευταία θέση της λίστας, με το ενδιαφέρον των περισσοτέρων να επικεντρώνεται πέραν της Σιγκαπούρης, στο Λονδίνο, το οποίο βρίσκεται στη δεύτερη θέση των προτιμήσεων, στη Γενεύη, η οποία είναι στην τρίτη θέση, και στη Νέα Υόρκη, η οποία ακολουθεί στην τέταρτη θέση.

Σύμφωνα με την έρευνα, τα στελέχη της ναυτιλιακής βιομηχανίας αντιμετωπίζουν με αισιοδοξία τις προοπτικές του κλάδου. Η εικόνα αυτή όμως αφορά την Απω Ανατολή. Είναι διαφορετική στην Ευρώπη, στην Αμερική και στην Ανατολική Ασία.

Εξάλλου, στην ερώτηση για το αν τα ίδια στελέχη θεωρούν ότι το Λονδίνο θα συνεχίσει να παραμένει το μεγαλύτερο διεθνές ναυτιλιακό κέντρο του πλανήτη, το 46% πιστεύει ότι δεν θα αλλάξει τίποτε στο άμεσο μέλλον, το 38% πιστεύει ότι το Λονδίνο εντός των επόμενων ετών θα χάσει τα σκήπτρα από τη Σιγκαπούρη, ενώ το 11% δεν έδωσε καμία απάντηση.

Σε Γενεύη- Σιγκαπούρη οι μεγαλύτεροι μισθοί
Η Γενεύη είναι αυτή που δίνει σήμερα τους μεγαλύτερους μισθούς σε ναυτιλιακά στελέχη όπως είναι οι απασχολούμενοι στη διαχείριση πλοίων, οι μισθοί των οποίων, κατά μέσον όρο, κινούνται σε επίπεδα άνω των 80.000 στερλινών ανά έτος, ενώ ακολουθεί η Σιγκαπούρη με μέσους μισθούς άνω των 72.000 στερλινών και το Λονδίνο με μέσους μισθούς που κυμαίνονται μεταξύ 30.000 και 60.000 στερλινών ετησίως.

Αναλύοντας τα ευρήματα αυτά με βάση τις γεωγραφικές περιοχές, οι ερευνητές της Faststream εντοπίζουν ότι η Απω Ανατολή μπορεί και δίνει μεγαλύτερους μισθούς, προσελκύοντας στελέχη υψηλού επιπέδου, την ίδια ώρα που στην Ευρώπη οι μισθοί δείχνουν να κινούνται πτωτικά.

Συγκεκριμένα στη Σιγκαπούρη διαπιστώνεται ότι οι μισθοί για διαχειριστές ναυλώσεων (ναυλομεσίτες) κυμαίνονται στο μέσο επίπεδο των 72.650 στερλινών έναντι 59.120 στερλινών που είναι στην Ευρώπη. Οσον αφορά τον μέσο μισθό ενός νεοεισερχόμενου διαχειριστή πλοίου στη Σιγκαπούρη, αυτός κινείται στα επίπεδα των 59.900 στερλινών και στην Ευρώπη στις 49.500 στερλίνες.

Η έρευνα της Faststream σημειώνει ακόμη ότι τον τελευταίο χρόνο έχει αυξηθεί σημαντικά η ζήτηση για διαχειριστές πλοίων στο Λονδίνο και στη Γενεύη, ενώ μεγαλύτερη ζήτηση για διευθυντικά στελέχη στον τομέα των ναυλώσεων καταγράφεται στον τομέα των δεξαμενοπλοίων ειδικά στο Λονδίνο, όπου εντοπίζονται ελεύθερες θέσεις εργασίας λόγω μετεγκατάστασης ή λόγω έναρξης νέων ναυτιλιακών δραστηριοτήτων.

Κατά τη γνώμη των αναλυτών της Faststream, η ναυτιλιακή βιομηχανία θα συνεχίσει να προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες απασχόλησης σε στελέχη ναυτιλιακών εταιρειών, ναυλωτές, ναυλομεσίτες και διαχειριστές πλοίων, καθώς η συντριπτική πλειονότητα των στελεχών αυτών είναι αισιόδοξη για το μέλλον της ναυτιλίας, εκτιμώντας ότι τα ακραία σενάρια κατάρρευσης της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας που διακινήθηκαν κατά τη διάρκεια των ετών 2008 και 2009 δεν επαληθεύθηκαν.

source: tovima.gr

Ηλεκτρονικό μάτι θα παρακολουθεί τις δαπάνες της Κεντρικής Κυβέρνησης

Σε παραγωγική λειτουργία θα τεθεί από την 1η Ιανουαρίου 2010 το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Δημοσιονομικής Πολιτικής (ΟΠΣΔΠ) του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.

Το ΟΠΣΔΠ εκσυγχρονίζει τη λογιστική της κεντρικής διοίκησης και καταγράφει σε πραγματικό χρόνο το σύνολο των οικονομικών γεγονότων που αφορούν στον Τακτικό Προϋπολογισμό. Έτσι, το υπουργείο Οικονομικών θα μπορεί για πρώτη φορά να παρακολουθεί αποτελεσματικά τα έξοδα της Κεντρικής Κυβέρνησης και να παρεμβαίνει για τον περιορισμό της σπατάλης, πριν ακόμα αυτή υπάρξει.

Το Πληροφοριακό Σύστημα Δημοσιονομικής Πολιτικής ξεκίνησε να υλοποιείται τον Αύγουστο 2007 και στοίχισε 10 εκατ. ευρώ περίπου. Με αυτό το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους αποκτά πλέον πλήρη εικόνα και δυνατότητα συνεχούς ενημέρωσης για όλα τα μεγέθη του Προϋπολογισμού της Κεντρικής Κυβέρνησης και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Μπορεί να προχωρά σε ενιαία ταξινόμηση των δαπανών της Κεντρικής Κυβέρνησης , στην ενοποίηση των διαδικασιών Προϋπολογισμών (Υπουργεία, Περιφέρειες) και να συμβάλει στην κατάρτιση των τριετών προϋπολογισμών Προγραμμάτων.

Το σύστημα εισάγει τη διπλογραφική λογιστική στη Κεντρική Κυβέρνηση και καθιστά εφικτό το δημοσιονομικό έλεγχο. Διασυνδέεται με το σύστημα TAXIS του υπουργείου Οικονομικών, με τα υπολογιστικά συστήματα της Τράπεζας της Ελλάδος, ενώ προβλέπει τη συνεχή ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ υπουργείων και τη δημοσιοποίηση στοιχείων μέσω ειδικού ιστότοπου.

Ήδη το ΟΠΣΔΠ βρίσκεται σε πιλοτική λειτουργία και πλέον είναι σε εξέλιξη η μετάπτωση στοιχείων, η εκπαίδευση των τελικών χρηστών και ο έλεγχος αποδοχής, διαδικασίες που θα ολοκληρωθούν στα μέσα Ιανουαρίου.

Σε δεύτερη φάση και πριν το τέλος του 2011 το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Δημοσιονομικής Πολιτικής θα συμπεριλάβει και τα στοιχεία της Γενικής Κυβέρνησης.

source: tovima.gr

Ανγκελα Μέρκελ: To γερμανικό σχέδιο με 9 σημεία για το μόνιμο μηχανισμό στήριξης

Η καγκελάριος Άγκελα Μέρκελ διαβεβαίωσε ότι η Γερμανία στέκεται αλληλέγγυα στους εταίρους στην Ευρωζώνη που βρίσκονται στη δίνη της κρίσης.

«Κανείς στην Ευρώπη δεν θα μείνει μόνος του, κανείς στην Ευρώπη δεν θα αφεθεί να καταρρεύσει», είπε η κ. Μέρκελ στη χθεσινή ομιλία της στη γερμανική βουλή.

Η προ ημερήσιας διάταξης συζήτηση στο Μπούντεστακ ενόψει του σημερινού Ευρωπαϊκού Συμβουλίου στις Βρυξέλλες διεξήχθη σε υψηλούς τόνους. Η αντιπολίτευση άσκησε έντονη κριτική στην κεντροδεξιά κυβέρνηση της Μέρκελ.

Στην ομιλία της η καγκελάριος ανέπτυξε τις θέσεις της εννέα σημείων για τις αποφάσεις που πρόκειται να πάρει σήμερα και αύριο το Συμβούλιο των 27 αναφορικά για τη σύσταση του Μόνιμου Μηχανισμού Κρίσεων στην Ευρωζώνη μετά το 2013 και την απαιτούμενη προς τούτο «περιορισμένη μεταρρύθμιση» της συνθήκης της Λισαβόνας.

Απέρριψε ωστόσο την ιδέα του ευρω-ομολόγου λέγοντας ότι «δεν πρέπει να γίνει το λάθος να παρουσιαστεί  ως λύση η ενοποίηση των κινδύνων».

Διαβεβαίωσε πάντως ότι ο στόχος της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης «θα είναι και τα επόμενα 50 χρόνια η κατευθυντήρια γραμμή της γερμανικής πολιτικής».

 Κατά την κυρία Μέρκελ η άλλη όψη της αλληλεγγύης είναι να αντιμετωπίσουν οι άλλοι εταίροι στην ΟΝΕ ως «Ένωση ευθύνης» τηρώντας τους κανόνες της.

Κάλεσε δε τους ηγέτες της Ένωσης να εγκρίνουν οριστικά τις αλλαγές στη συνθήκη της Λισαβόνας το αργότερο στο Συμβούλιο του Μαρτίου 2011, για να ολοκληρωθεί η διαδικασία επικύρωσης από τις 27 χώρες μέλη μέχρι το τέλος του 2012 και να τεθεί στη συνέχεια σε λειτουργία ο «Μόνιμος Μηχανισμός Κρίσεων».

Όπως είπε η κ. Μέρκελ, πληρούνται οι δύο βασικοί όροι που είχε θέσει η Γερμανία, η ομοφωνία στη λήψη απόφασης και η χορήγηση της βοήθειας από το Μηχανισμό ως «έσχατο μέσο».


Τα εννέα σημεία είναι τα έξής :

  1. Με τον υπό σύσταση Μόνιμο Μηχανισμό Κρίσεων από το 2013, ο οποίος θα ενεργοποιείται σε περίπτωση απειλούμενης πτώχευσης κράτους μέλους, δεν μεταφέρονται κυριαρχικά δικαιώματα στις Βρυξέλλες.

    2. Τα μέτρα βοήθειας θα δρομολογούνται όταν διαπιστώνεται ότι η Ευρωζώνη απειλείται ως σύνολο.

    3. Η βοήθεια θα χορηγείται μόνον κατόπιν ομόφωνης απόφασης των χωρών της Ευρωζώνης.

    4. Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο είναι στενά συνδεδεμένο στο Μηχανισμό.

    5. Η απειλούμενη αδυναμία εξυπηρέτησης του χρέους ενός κράτους-μέλους θα πρέπει να διαπιστώνεται από την Κομμισιόν της ΕΕ, το ΔΝΤ και την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. EKT.

    6. H χορήγηση οικονομικής βοήθειας στήριξης θα συνδέεται με αυστηρές προϋποθέσεις.

    7. Ιδιώτες επενδυτές θα συμμετέχουν κατά περίπτωση στην αντιμετώπιση μιας κρίσης. Σε περίπτωση πτώχευσης μίας χώρας θα πρέπει να αναλαμβάνουν ένα κόστος και οι ιδιώτες επενδυτές.

    8. Από το 2013 θα συνοδεύονται όλα τα νέα κρατικά ομόλογα με μία ρήτρα για τη συμμετοχή των ιδιωτών στο κόστος ενδεχόμενης πτώχευσης.

    9. Στο Μόνιμο Μηχανισμό Κρίσεων μπορούν να συμμετέχουν και χώρες μη μέλη της Ευρωζώνης.

    Όπως εξήγησε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος στο Βερολίνο Στέφεν Ζάιμπερτ, πρόκειται για εννέα σημεία που αποτέλεσαν τις "κατευθυντήριες γραμμές" της πολιτικής της γερμανικής κυβέρνησης τους τελευταίους μήνες στην αντιμετώπιση της κρίσης. Ο κ. Ζάιμπερτ διευκρίνισε ότι ο Μόνιμος Μηχανισμός Κρίσεων προγραμματίζεται να τεθεί σε λειτουργία με την εκπνοή της υφιστάμενης ήδη ασπίδας προστασίας EFSF και EFSM ύψους 750 δις ευρώ στις 30 Ιουνίου 2013.

source: tovima.gr

Ερχεται η έκτακτη εισφορά στις επιχειρήσεις

Οδηγίες για την επιβολή έκτακτης εισφοράς στα κέρδη των επιχειρήσεων έδωσε χθες ο υπουργός Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου στις εφορίες.
Σε εγκύκλιο του αναφέρονται τα εξής:
1. Με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου αυτού επιβάλλεται έκτακτη εισφορά στα μεγάλα κέρδη των επιχειρήσεων που πραγματοποιήθηκαν κατά το οικονομικό έτος 2010 (χρήση 2009). Ειδικότερα, η εισφορά επιβάλλεται σε όλα ανεξαιρέτως τα νομικά πρόσωπα της παρ. 1 του άρθρου 101 του ν. 2238/1994 (Α.Ε., Ε.Π.Ε., δημόσιες, δημοτικές και κοινοτικές επιχειρήσεις, συνεταιρισμοί, υποκαταστήματα αλλοδαπών επιχειρήσεων) και της παρ. 4 του άρθρου 2 του ίδιου νόμου (προσωπικές εταιρίες, κοινοπραξίες, κλπ.), που πραγματοποίησαν καθαρά κέρδη άνω των 100.000 ευρώ κατά το οικονομικό έτος 2010. Διευκρινίζεται, ότι η εισφορά επιβάλλεται ανεξάρτητα αν τα πιο πάνω νομικά πρόσωπα υπάγονται στις διατάξεις οποιουδήποτε νόμου ή σε οποιοδήποτε φορολογικό καθεστώς (π.χ. Τράπεζα της Ελλάδος), καθόσον η εισφορά αυτή δεν αποτελεί φόρο εισοδήματος, αλλά ιδιότυπη έκτακτη εφάπαξ επιβάρυνση.
Η εισφορά επιβάλλεται στα συνολικά καθαρά κέρδη οικονομικού έτους 2010 που προσδιορίζονται με βάση τις διατάξεις της παρ. 18 του άρθρου 31 και της παρ. 7 του άρθρου 105 του ν. 2238/1994. Επομένως, ως κέρδη πρέπει να λαμβάνονται τα συνολικά κέρδη προ της διανομής. Επίσης, δεν λαμβάνονται υπόψη τα φορολογητέα κέρδη των νομικών προσώπων που προκύπτουν από την εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 99 και 106 του Κ.Φ.Ε. Προκειμένου για τα κέρδη προσωπικών εταιρειών, δεν αφαιρείται από αυτά, η επιχειρηματική αμοιβή. Τέλος, στα κέρδη που υπόκεινται στην εισφορά περιλαμβάνονται τα πάσης φύσεως εισοδήματα από την εκμετάλλευση ή παρεπόμενα έσοδα (π.χ. μερίσματα), είτε προέρχονται από την ημεδαπή ή την αλλοδαπή και ανεξάρτητα αν φορολογούνται με τις γενικές διατάξεις ή αν απαλλάσσονται της φορολογίας εισοδήματος (π.χ. υπεραξία από την πώληση μετοχών εισηγμένων στο Χ.Α.) ή αν φορολογούνται κατ’ ειδικό τρόπο (π.χ. τόκοι ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου για τις τράπεζες). Για τον προσδιορισμό των κερδών επί των οποίων επιβάλλεται η έκτακτη εισφορά, από τα ακαθάριστα έσοδα αφαιρούνται οι δαπάνες του άρθρου 31 και οι λοιπές δαπάνες που αναφέρονται στις παραγράφους 2, 3, 4, 5 και 6 του άρθρου 105, προκειμένου για τα νομικά πρόσωπα της παρ. 1 του άρθρου 101 (Α.Ε. Ε.Π.Ε., κλπ.). Επομένως, η εισφορά επιβάλλεται στο συνολικό καθαρό κέρδος μετά την προσθήκη των λογιστικών διαφορών (δαπάνες που δεν αναγνωρίζονται προς έκπτωση) που έχουν δηλωθεί στους κωδικούς 018, 019, 020, 021, 022, 023 και 025 (Φ.01.010 και Φ.01.013). Από τις δηλώσεις των τραπεζικών και ασφαλιστικών επιχειρήσεων (Φ.01.011 και Φ.01.014) λαμβάνονται υπόψη οι λογιστικές διαφορές που έχουν δηλωθεί στους κωδικούς 018, 019, 020, 021, 022 και 062.
Για λόγους ίσης μεταχείρισης, θα πρέπει να αφαιρούνται οι αρνητικές λογιστικές διαφορές (κωδικός 462: ποσό που φορολογήθηκε κατά την προηγούμενη χρήση λόγω αναμόρφωσης της πρόβλεψης για αποζημίωση προσωπικού). Πέραν των ανωτέρω, δεν αφαιρείται κανένα άλλο ποσό. Δηλαδή, ούτε οι ζημίες παρελθουσών χρήσεων, ούτε οι αφορολόγητες κρατήσεις αναπτυξιακών νόμων (ν. 2601/1998, ν. 3299/2004, κλπ.), ούτε τυχόν αποθεματικά που έχουν σχηματισθεί με βάση τις διατάξεις του άρθρου 106 του ν. 2238/1994 (από αφορολόγητα έσοδα, έσοδα φορολογηθέντα κατ’ ειδικό τρόπο, κλπ.).
Από τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος (Ε5) των προσωπικών εταιριών, κοινοπραξιών, κλπ. λαμβάνονται υπόψη οι λογιστικές διαφορές που έχουν δηλωθεί στους κωδικούς 018, 019, 020, 450, 021, 022 και 023. Ειδικότερα, για τις προσωπικές εταιρείες, κοινοπραξίες κλπ. που τηρούν βιβλία Γ’ κατηγορίας του ΚΒΣ, στον υπολογισμό (εκκαθάριση) της έκτακτης εισφοράς λαμβάνονται υπόψη τα κέρδη του κωδικού 024, ενώ για όσες τηρούν βιβλία Β’ κατηγορίας του ΚΒΣ λαμβάνονται υπόψη αθροιστικά τα κέρδη των κωδικών 024,100, 425, 430 και 435. Επισημαίνεται ακόμα, για τις οικοδομικές και τεχνικές επιχειρήσεις που είναι νομικά πρόσωπα της παρ. 4 του άρθρου 2 του Κ.Φ.Ε. (ΟΕ, ΕΕ κλπ)δεδομένου ότι στους κωδικούς 016 «κέρδη χρήσης» ή 017 «ζημίες χρήσης» του εντύπου Ε5, αναγράφουν το τελικό αποτέλεσμα (κέρδος ή ζημία) από την πώληση οικοδομών ή την εκτέλεση τεχνικών έργων των οποίων το αποτέλεσμα προσδιορίζεται με λογιστικό τρόπο, ενώ τα τυχόν τεκμαρτά κέρδη από την ίδια αιτία δηλώνονται στον κωδικό 100 «Τεκμαρτά κέρδη τεχνικών εταιρειών», οι κωδικοί των δηλώσεων των υπόχρεων υπόψη νομικών προσώπων που θα χρησιμοποιηθούν (από το έντυπο Ε5) για τον υπολογισμό (εκκαθάριση) της έκτακτης εισφοράς είναι οι κωδικοί 024 και 124 στα ποσά των οποίων θα προστεθούν και τα ποσά του κωδικού 100 (Δ12Β 1146741 ΕΞ 2010 έγγραφό μας).
Απαραίτητη προϋπόθεση για την επιβολή της έκτακτης εισφοράς είναι τα κέρδη των επιχειρήσεων, όπως αυτά προσδιορίζονται σύμφωνα με τα πιο πάνω, να υπερβαίνουν τα 100.000 ευρώ.
Ειδικά για τις επιχειρήσεις που δημοσιεύουν τις οικονομικές τους καταστάσεις σύμφωνα με τους κανόνες των Διεθνών Λογιστικών Προτύπων (Δ.Λ.Π.), ανεξάρτητα από τον τρόπο τήρησης των βιβλίων τους, η έκτακτη εισφορά επιβάλλεται στα μεγαλύτερα καθαρά κέρδη μεταξύ αυτών που εμφανίζονται στις πιο πάνω καταστάσεις και αυτών που προκύπτουν με βάση τα άρθρα 31 και 105 του ν. 2238/1994, εφόσον υπερβαίνουν τα 100.000 ευρώ. Σημειώνεται, ότι για τις επιχειρήσεις που συντάσσουν τις οικονομικές καταστάσεις τους με βάση τα Δ.Λ.Π., θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τα κέρδη των οικονομικών καταστάσεων πριν από την αφαίρεση του φόρου εισοδήματος (ΠΟΛ. 1053/Β0012/2010 εγκύκλιος).
2. Επισημαίνεται, ότι για τις κοινοπραξίες πλοίων που εκμεταλλεύονται πλοία ιδιοκτησίας τρίτων, κατ’ ανάλογη εφαρμογή των όσων έχουν γίνει δεκτά με την αρ. Δ12Β 1065907 ΕΞ2010 διαταγή μας, δεν έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του πέμπτου άρθρου του ν. 3845/2010, καθόσον τα ποσά που εμφανίζουν οι κοινοπραξίες πλοίων στον κωδικό 024 της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος (Ε5), αποτελούν κέρδη των μελών τους, που έχουν ήδη αποδοθεί σ’ αυτά, με βάση τις μηνιαίες εκκαθαρίσεις, κατ’ εφαρμογή της αρ. 1083741/4536/1292/0014/ΠΟΛ. 1215/19-7-1996 Α.Υ.Ο. Ενόψει των ανωτέρω, για τις κοινοπραξίες πλοίων που βεβαιώνεται έκτακτη εισφορά και εμπίπτουν στην πιο πάνω περίπτωση πρέπει να υποβάλουν αίτηση προς την αρμόδια Δ.Ο.Υ, και η οποία στη συνέχεια θα πρέπει να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες, εφόσον βέβαια τα στοιχεία που τέθηκαν υπόψη της ισχύουν εν τοις πράγμασι.
3. Με τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου αυτού καθορίζεται ο τρόπος υπολογισμού της έκτακτης εισφοράς με διαφοροποιούμενους συντελεστές που αυξάνονται προοδευτικά ανάλογα με το ύψος των συνολικών καθαρών κερδών, ως εξής: 4% για καθαρά κέρδη μέχρι και 300.000 ευρώ, 6% για κέρδη από 300.001 ευρώ έως και 1.000.000 ευρώ, 8% για κέρδη από 1.000.001 έως 5.000.000 και 10% για κέρδη από 5.000.001 ευρώ και άνω.
Το ποσό της έκτακτης εισφοράς περιορίζεται αναλόγως, σε κάθε περίπτωση, ώστε τα εναπομένοντα συνολικά καθαρά κέρδη που αποτέλεσαν τη βάση προσδιορισμού της, να μην υπολείπεται του ποσού των 100.000 ευρώ.
Για παράδειγμα, αν ένα νομικό πρόσωπο έχει συνολικά καθαρά κέρδη 102.000 ευρώ (κωδικός 024), κατ’ αρχήν οφείλεται εισφορά υπολογιζόμενη με συντελεστή 4%. Όμως το προκύπτον ποσό 4.080 ευρώ, θα περιορισθεί στο ποσό των 2.000 ευρώ, ώστε το υπόλοιπο κερδών που απομένει μετά τον υπολογισμό της έκτακτης εισφοράς να μην είναι κατώτερο των 100.000 ευρώ.
4. Με τις διατάξεις της παραγράφου 3 ορίζεται, ότι σε περίπτωση υπερδωδεκάμηνης διαχειριστικής περιόδου, ως συνολικά καθαρά κέρδη λαμβάνεται το μέρος αυτών που αναλογεί στους δώδεκα μήνες. Δηλαδή, αν το οικονομικό έτος 2010 (έτος επιβολής της έκτακτης εισφοράς) μία ανώνυμη εταιρία έχει εμφανίσει κέρδη στον κωδικό 024 9.000.000 ευρώ (πρώτη διαχειριστική περίοδος 1.7.2008 – 31.12.2009), ως βάση για την επιβολή της έκτακτης εισφοράς θα ληφθεί υπόψη το ποσό των 6.000.000 ευρώ (9.000.000 x 12/18).
5. Με τις διατάξεις της παραγράφου 4 ορίζεται, ότι τα συνολικά καθαρά κέρδη, όπως αυτά προσδιορίζονται σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην παράγραφο 1, επί των οποίων επιβάλλεται η έκτακτη εισφορά, δεν μπορεί να υπερβαίνουν το διπλάσιο του μέσου όρου των συνολικών καθαρών κερδών των δύο προηγούμενων οικονομικών ετών 2008 και 2009. Για την εφαρμογή των ανωτέρω ισχύουν όσα έχουν γίνει δεκτά με την αρ. 11668/ΠΟΛ. 1156/Β0012/22-12-2009 εγκύκλιο. Δηλαδή, ως κέρδη των προηγούμενων οικονομικών αυτών ετών, θα λαμβάνονται τα αντίστοιχα κέρδη (φορολογικά ή Δ.Λ.Π.) που ελήφθησαν υπόψη και για το οικον. έτος 2010, ανεξάρτητα ποια από αυτά είναι μεγαλύτερα.
Διευκρινίζεται, ότι αν έχει υποβληθεί δήλωση μόνο για τα οικονομικά έτη 2010, 2009, τα καθαρά κέρδη του οικονομικού έτους 2010, συγκρίνονται με το διπλάσιο των καθαρών κερδών του οικονομικού έτους 2009.
Επίσης, αν για κάποιο από τα προηγούμενα έτη (οικονομικά έτη 2008 ή 2009) δεν δημοσιεύθηκαν οικονομικές καταστάσεις σύμφωνα με τους κανόνες των Δ.Λ.Π., λαμβάνονται υπόψη μόνο τα καθαρά κέρδη του οικονομικού έτους για το οποίο έχει γίνει δημοσίευση.
Για παράδειγμα, αν μία ανώνυμη εταιρία το οικον. έτος 2010 εμφανίζει κέρδη στους κωδικούς 024 και 116, ύψους 200.000 και 300.000 ευρώ, αντίστοιχα και το οικ. έτος 2009 έχει στους ίδιους κωδικούς κέρδη 50.000 και 100.000, αντίστοιχα, ενώ το οικ. έτος 2008 έχει κέρδη μόνο στον κωδικό 024 ύψους 80.000 ευρώ (δεν δημοσίευσε οικ. καταστάσεις βάσει Δ.Λ.Π.), ο υπολογισμός των κερδών επί των οποίων θα επιβληθεί η εισφορά έχει ως εξής: Καταρχήν, λαμβάνονται τα 300.000 κέρδη (Δ.Λ.Π.) που δηλώθηκαν κατά το οικον. έτος 2010, επειδή είναι μεγαλύτερα από τα 200.000 ευρώ που προέκυψαν από την εφαρμογή των φορολογικών διατάξεων. Ακολούθως, με βάση όσα αναφέρθηκαν πιο πάνω, θα πρέπει να συγκριθούν τα κέρδη οικον. έτους 2010 που προέκυψαν με βάση τα Δ.Λ.Π. (300.000 ευρώ) με τα αντίστοιχα κέρδη των οικονομικών ετών 2009 και 2008 και περαιτέρω, επειδή το οικονομικό έτος 2008 δεν προέκυψαν κέρδη με βάση τα Δ.Λ.Π., θα ληφθούν υπόψη μόνο τα κέρδη του οικονομικού έτους 2009 (100.000 ευρώ). Στη συνέχεια και επειδή το διπλάσιό τους (200.000 ευρώ) είναι μικρότερο από τα 300.000 ευρώ, ως κέρδη επί των οποίων επιβάλλεται η έκτακτη εισφορά είναι τα 200.000 ευρώ.
Αν στο προηγούμενο παράδειγμα, τα κέρδη οικονομικού έτους 2009 στον Κ.Α. 116 (Κέρδη Δ.Λ.Π.) ήταν 40.000 ευρώ και περαιτέρω, στο οικονομικό έτος 2008 η εταιρία δήλωσε στον ίδιο κωδικό κέρδη 40.000 ευρώ, ισχύουν τα ακόλουθα: τα κέρδη οικον. έτους 2010 που προέκυψαν με βάση τα Δ.Λ.Π. (300.000 ευρώ) θα συγκριθούν με το διπλάσιο του μέσου όρου των κερδών οικον. ετών 2008 και 2009 [2 x (40.000 + 40.000)/2] και επειδή τα 80.000 ευρώ είναι μικρότερα των 100.000 ευρώ, δεν θα επιβληθεί τελικά έκτακτη εισφορά.
Σε περίπτωση υπερδωδεκάμηνης χρήσης σε κάποιο από τα προηγούμενα οικονομικά έτη, θα γίνεται αναγωγή σε δωδεκάμηνη βάση. Ειδικότερα, στην περίπτωση που αφορούν στο οικ. έτος 2008, τα κέρδη της χρήσης αυτής θα αναχθούν σε δωδεκάμηνη βάση και στη συνέχεια θα συγκριθούν, αφού ληφθούν υπόψη και τα κέρδη του οικ. έτους 2009, με τα κέρδη του οικ. έτους 2010. Στην περίπτωση που αφορούν στο οικ. έτος 2009, είναι προφανές ότι δεν υπάρχει δήλωση οικονομικού έτους 2008 και επομένως, τα κέρδη του οικον. έτους 2009 θα αναχθούν σε δωδεκάμηνη βάση και στη συνέχεια το διπλάσιό τους θα συγκριθεί με τα κέρδη του οικονομικού έτους 2010.
Είναι αυτονόητο ότι σε περίπτωση εμφάνισης ζημιογόνων αποτελεσμάτων σε κάποιο από τα προηγούμενα οικονομικά έτη, για τον υπολογισμό του διπλάσιου του μέσου όρου των καθαρών αυτών κερδών, προκειμένου να εξευρεθεί η βάση επιβολής της έκτακτης εισφοράς, λαμβάνεται το αλγεβρικό άθροισμα των αποτελεσμάτων των οικ. ετών 2008 και 2009.
Περαιτέρω, διευκρινίζεται, ότι σε περίπτωση που μια επιχείρηση έχει διακόψει τις εργασίες της μέσα στο τρέχον έτος (λήξη εκκαθάρισης, κλπ.), θα βεβαιωθεί κανονικά έκτακτη εισφορά, δεδομένου ότι στο οικονομικό έτος 2010 (έτος βάσης για την επιβολή της έκτακτης εισφοράς), έχουν προκύψει κέρδη για το υπόψη νομικό πρόσωπο. Βέβαια, δεν νοείται στην πράξη διακοπή εργασιών με πολύ υψηλά κέρδη, στα οποία επιβάλλεται η εισφορά. Επομένως, η διακοπή προφανώς θα οφείλεται σε μετασχηματισμό (μετατροπή, συγχώνευση, κλπ.), οπότε θα έχουν εφαρμογή τα οριζόμενα στην επόμενη παράγραφο.
6. Με τις διατάξεις της παραγράφου 5 ορίζεται, ότι για τον υπολογισμό της έκτακτης εισφοράς εκδίδεται εκκαθαριστικό σημείωμα από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (Γ.Γ.Π.Σ.), αντίγραφο του οποίου αποστέλλεται στην επιχείρηση. Η έκτακτη εισφορά βεβαιώνεται οίκοθεν από τον προϊστάμενο της δημόσιας οικονομικής υπηρεσίας που είναι αρμόδιος για τη φορολογία της επιχείρησης κατά την οριζόμενη διαδικασία στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος. Η έκτακτη εισφορά βεβαιώνεται στον Κ.Α. Εσόδων 0893 «Έκτακτη οικονομική εισφορά στις επιχειρήσεις» μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2010.
Σε περίπτωση μετατροπής ή συγχώνευσης επιχειρήσεων, η έκτακτη εισφορά βεβαιώνεται στη νέα επιχείρηση που προήλθε από τη μετατροπή ή συγχώνευση. Στην περίπτωση διάσπασης ανώνυμης εταιρίας, η βεβαίωση της έκτακτης εισφοράς θα γίνεται στο όνομα των επωφελούμενων επιχειρήσεων με βάση το ποσό της καθαρής θέσης της διασπασθείσας που αναλογεί στις επωφελούμενες επιχειρήσεις. Επισημαίνεται, ότι επειδή τα στοιχεία αυτά σχετικά με το ύψος της καθαρής θέσης της διασπασθείσας εταιρίας δεν υπάρχουν στη Γ.Γ.Π.Σ., θα πρέπει η τελευταία να τα αναζητήσει από την αρμόδια Δ.Ο.Υ.
Με τις διατάξεις της ίδιας παραγράφου ορίζεται, ότι αν από φορολογικό έλεγχο προκύψει διαφορά των καθαρών κερδών, δεν επιβάλλεται επιπλέον έκτακτη εισφορά, ούτε επιστρέφεται εισφορά που τυχόν καταβλήθηκε.
7. Με τις διατάξεις της παραγράφου 6 ορίζεται, ότι η προθεσμία για την άσκηση της προσφυγής ή υποβολή αίτησης για διοικητική επίλυση της διαφοράς, καθώς και για την άσκηση της προσφυγής ενώπιον του διοικητικού πρωτοδικείου, δεν αναστέλλει τη βεβαίωση και την είσπραξη της εισφοράς.
8. Με τις διατάξεις της παραγράφου 7 ορίζεται, ότι οι διατάξεις του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν. 2238/1994), καθώς και του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας (ν. 2717/1999) εφαρμόζονται ανάλογα και για την έκτακτη εισφορά που επιβάλλεται με τις διατάξεις του άρθρου αυτού. Ειδικότερα, για την οίκοθεν βεβαίωση του ποσού της έκτακτης εισφοράς, ο Προϊστάμενος της αρμόδιας Δ.Ο.Υ. θα συντάσσει χρηματικό κατάλογο μέχρι τις 31.12.2010.
9. Με τις διατάξεις της παραγράφου 8 ορίζεται, ότι η βεβαιωθείσα έκτακτη εισφορά καταβάλλεται σε 12 ίσες μηνιαίες δόσεις, από τις οποίες η πρώτη μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα για τις δημόσιες υπηρεσίες, ημέρα Ιανουαρίου 2011, και η καθεμία από τις επόμενες, μέχρι την τελευταία εργάσιμη για τις δημόσιες υπηρεσίες, αντίστοιχα, ημέρας. Το ποσό της κάθε δόσης δεν μπορεί να είναι μικρότερο των 1.000 ευρώ. Αν η καταβολή του συνόλου της έκτακτης εισφοράς γίνει μέσα στην προθεσμία της πρώτης δόσης, χορηγείται έκπτωση 2%. Έκπτωση δεν χορηγείται στην περίπτωση που το σύνολο της έκτακτης εισφοράς είναι καταβλητέο σε μία δόση.
10. Επίσης, με τις διατάξεις της παραγράφου 9 ορίζεται, ότι το ποσό της έκτακτης εισφοράς που θα καταβληθεί δεν αναγνωρίζεται για έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων, προκειμένου για τον προσδιορισμό των φορολογητέων κερδών του οικον. έτους 2012 (διαχειριστική περίοδος 2011).
11. Τέλος, με τις διατάξεις της παραγράφου 10 ορίζεται, ότι σε περίπτωση που τα καθαρά κέρδη επί των οποίων επιβάλλεται η έκτακτη εισφορά αποτέλεσαν και κέρδη άλλης επιχείρησης, για τα οποία επιβλήθηκε έκτακτη εισφορά σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου αυτού, η έκτακτη εισφορά επιστρέφεται. Από τα ανωτέρω προκύπτει, ότι αν για παράδειγμα, έχουμε κοινοπραξία στην οποία συμμετέχει ανώνυμη εταιρία, η τελευταία αποκτά κέρδη από τη συμμετοχή της στην κοινοπραξία, σύμφωνα με τις διατάξεις της περ. α’ της παρ. 4 του άρθρου 28 του ν. 2238/1994, στη λήξη της διαχειριστικής περιόδου (31.12.2009) και επομένως, έκτακτη εισφορά θα βεβαιωθεί στο όνομα της κοινοπραξίας για τα κέρδη οικ. έτους 2010, καθώς και στην ανώνυμη εταιρία – μέλος για το μέρος των κερδών του ίδιου οικον. έτους που αντιστοιχούν σε αυτή (πέραν των δικών της κερδών), αν βεβαίως και τα συνολικά κέρδη της Α.Ε. υπερβαίνουν τα 100.000 ευρώ. Στην περίπτωση αυτή, το ποσό της έκτακτης εισφοράς καταβάλλεται κανονικά από την κοινοπραξία. Επειδή όμως η εισφορά βεβαιώνεται και σε βάρος της Α.Ε. η οποία είναι υποχρεωμένη να την καταβάλλει, θα πρέπει να υποβάλει αίτηση για επιστροφή των δόσεων που θα έχει ήδη καταβάλλει και διαγραφή των υπολοίπων. Είναι αυτονόητο, ότι αν μετά την αφαίρεση των κερδών από την υπόψη συμμετοχή απομένει υπόλοιπο κερδών της Α.Ε. μικρότερο των 100.000 ευρώ (με τις προϋποθέσεις που αναφέρθηκαν πιο πάνω), θα διαγράφεται ολόκληρο το ποσό της εισφοράς, μετά την επιστροφή των δόσεων που έχουν καταβληθεί.

source: tovima.gr

Οι τράπεζες προωθούν τα ελληνικά προϊόντα

Στο παιχνίδι της προώθησης των εξαγωγών μπαίνουν οι μεγάλοι τραπεζικοί όμιλοι, εκμεταλλευόμενοι την παρουσία που «έχτισαν» όλα τα προηγούμενα χρόνια στις οικονομίες της ΝΑ Ευρώπης, καθώς το πελατολόγιο των θυγατρικών τους αποτελείται από δυνητικούς αγοραστές των ελληνικών προϊόντων. Οι τραπεζίτες εκτιμούν ότι η έξοδος από την τρέχουσα κρίση είναι δυνατή μόνο με την αλλαγή του αναπτυξιακού μοντέλου της χώρας, η οποία προϋποθέτει την ενίσχυση της εξωστρέφειας της οικονομίας και της ανταγωνιστικότητάς της στις διεθνείς αγορές. Σύμφωνα με μελέτες, μια αύξηση της τάξης του 4% στις εξαγωγές θα επιφέρει μεσοπρόθεσμα μια μόνιμη άνοδο του ελληνικού ΑΕΠ κατά 1%. Στα διοικητικά επιτελεία των τραπεζών θεωρούν ότι υπάρχουν σημαντικές προοπτικές βελτίωσης της εξαγωγικής δραστηριότητας, εκτιμώντας ότι είναι εφικτή μια ετήσια ενίσχυσή της κατά 15% τα επόμενα χρόνια. Σήμερα η αξία των ελληνικών εξαγωγών διαμορφώνεται στο 8% του ΑΕΠ από 10,5% στις αρχές της δεκαετίας, ενώ την ίδια περίοδο το μερίδιό τους στα συνολικά ευρωπαϊκά μεγέθη έχει μειωθεί κατά 24%.

Ο στόχος που έχει τεθεί στο υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας είναι η αύξησή τους στο 10% του ΑΕΠ ως και το 2012 και στο 16% ως το 2014. Σε πρόσφατη ομιλία του ο υπουργός Μ. Χρυσοχοΐδης τόνισε ότι «για πρώτη φορά καταρτίζεται ένα συνεκτικό σχέδιο που καλύπτει συνολικά την έννοια της εξωστρέφειας και όλες τις παραμέτρους της. Από την υιοθέτηση ενός εθνικού brand ως την ανασύνταξη των δημόσιων φορέων που υπηρετούν την εξωστρέφεια».

Για τον λόγο αυτόν η κυβέρνηση προχωρεί μέσα στο πρώτο τρίμηνο της νέας χρονιάς στη δημιουργία ενός ταμείου εξωστρέφειας, το οποίο θα ενισχύει τη ρευστότητα των εξαγωγικών επιχειρήσεων.

Τα πιστωτικά ιδρύματα έχουν ενεργοποιηθεί για την προώθηση των ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό. Οι θυγατρικές τους μπορούν να λειτουργήσουν παράλληλα με τις υπηρεσίες του υπουργείου Εξωτερικών με στόχο τη στήριξη της Ελλάδας στα διεθνή δίκτυα, την αποτελεσματική προώθηση των ελληνικών συμφερόντων και τη διεύρυνση της παρουσίας των ελληνικών επιχειρήσεων στο εξωτερικό. Βασική προτεραιότητα στην τρέχουσα συγκυρία αποτελεί η αξιοποίηση κάθε δυνατής συνέργειας με τον Οργανισμό Προώθησης Εξαγωγών (ΟΠΕ), το Ιnvest in Greece Αgency, τον ΕΟΤ, τα Επιμελητήρια, τους Συνδέσμους Εξαγωγέων και τους λοιπούς αρμόδιους οργανισμούς.

Στο πλαίσιο αυτό η Εurobank ξεκίνησε συνεργασία με τους τρεις εξαγωγικούς φορείς της χώρας, τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Εξαγωγέων (ΠΣΕ), τον Σύνδεσμο Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ) και τον Σύνδεσμο Εξαγωγέων Κρήτης (ΣΕΚ), με τους οποίους προχωρεί στην εκπόνηση και συνδιοργάνωση ενός Προγράμματος Επιχειρηματικών Συναντήσεων σε όλες τις χώρες της ΝΑ Ευρώπης όπου ο Ομιλος έχει παρουσία (Βουλγαρία, Ρουμανία, Σερβία, Πολωνία, Ουκρανία, Τουρκία και Κύπρο) και μπορεί να αξιοποιήσει τα πελατολόγια των θυγατρικών του.

Πρόκειται για το Πρόγραμμα Προώθησης Οικονομικής Συνεργασίας που ονομάστηκε από την τράπεζα «GΟ ΙΝΤΕRΝΑΤΙΟΝΑL». Πιλοτική εφαρμογή του αποτέλεσε η επιτυχής διοργάνωση της Εκθεσης «Τροφίμων και Ποτών» στο Βουκουρέστι τον Φεβρουάριο του 2010, σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), όπου πραγματοποιήθηκαν 352 επιχειρηματικές συναντήσεις μεταξύ ελλήνων εξαγωγέων και ρουμάνων εισαγωγέων. Η πρώτη Επιχειρηματική Συνάντηση του «GΟ ΙΝΤΕRΝΑΤΙΟΝΑL» θα πραγματοποιηθεί στην Κύπρο, στις 7 και 8 Φεβρουαρίου, με την οργάνωση μιας πολυκλαδικής επιχειρηματικής αποστολής, η οποία θα περιλαμβάνει και Forum.

Μπορούμε να κερδίσουμε το χαμένο έδαφος
Ο κ. Ν. Καραμούζης, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Εurobank ΕFG, (φωτογραφία) εκτιμά ότι «με δεδομένη την πολύ χαμηλή βάση από την οποία ξεκινάμε, είναι δυνατή η επιστροφή των εξαγωγών στα επίπεδα της περασμένης δεκαετίας σε σχετικούς όρους, γεγονός που θα έχει ευεργετική πολλαπλασιαστική επίδραση στη συνολική ανάπτυξη της χώρας».
Κατά τον ίδιο, «η εξωτερική ανισορροπία της οικονομίας αποτυπώνεται στο μεγάλο και συνεχώς διευρυνόμενο έλλειμμα στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών,που παρά την ύφεση παραμένει επίμονα πάνω από το 10% του ΑΕΠ». Σύμφωνα με τον κ. Καραμούζη, πρόκειται για μια κατάσταση που αντανακλά σοβαρές διαρθρωτικές αδυναμίες και κυρίως ένα έλλειμμα ανταγωνιστικότητας, η οποία υποχώρησε κατά περίπου 20%- 25% από την ένταξή μας στο ευρώ.

source: tovima.gr

Μεταρρύθμιση και στα «προβληματικά» επικουρικά ταμεία

Τα «προβληματικά» επικουρικά ταμεία αποτελούν το επόμενο πεδίο της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης που σχεδιάζει η κυβέρνηση. Ηδη το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης έχει δώσει εντολή στις διοικήσεις των Ταμείων να προχωρήσουν τις διαδικασίες για την εκπόνηση αναλογιστικών μελετών, έτσι ώστε να απεικονισθεί με απόλυτη ακρίβεια η οικονομική τους κατάσταση σε βάθος χρόνου.

«Οι συντάξεις των επικουρικών ταμείων που δεν αντέχουν οικονομικά θα αναπροσαρμοστούν από το 2015 και εντεύθεν» δηλώνει ο αναπληρωτής υπουργός Εργασίας κ. Γ. Κουτρουμάνης , σημειώνοντας ότι δεν είναι δυνατόν να χορηγούν συντάξεις στο 40% ή και 45% της κύριας σύνταξης και σε πέντε χρόνια να μην έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν τις παροχές τους.

Οι αναλογιστικές μελέτες στα ταμεία κύριας και επικουρικής ασφάλισης και η αναμόρφωση της λίστας των βαρέων και ανθυγιεινών επαγγελμάτων αποτελούν τις εκκρεμότητες της χώρας απέναντι στις απαιτήσεις του επικαιροποιημένου μνημονίου σε ό,τι αφορά το Ασφαλιστικό. Ως την άνοιξη του 2011 θα έχουν ολοκληρωθεί.

Αντιστοίχως, μέχρι τις αρχές του 2011 θα πρέπει και τα ταμεία κύριας ασφάλισης να ολοκληρώσουν τις αναλογιστικές μελέτες τους, προκειμένου να διαπιστωθεί κατά πόσον τα μέτρα που έχουν ληφθεί αντιμετωπίζουν το οικονομικό πρόβλημα των Ταμείων. Αναλυτικά, τα επόμενα «βήματα» της κυβέρνησης στο ασφαλιστικό σύστημα αφορούν τα εξής:

1 Ταμεία κύριας ασφάλισης. Ολοκληρώνονται οι αναλογιστικές μελέτες ως τον Ιανουάριο του 2011 προκειμένου να απεικονισθεί η οικονομική τους κατάσταση. Εφόσον η προβλεπόμενη αύξηση των δαπανών για συντάξεις υπερβεί το όριο των 2,5 ποσοστιαίων μονάδων του ΑΕΠ για την περίοδο 2009- 2060, η κυβέρνηση υποχρεούνταν- βάση το μνημονίου - «να αναθεωρήσει τις βασικές παραμέτρους του συνταξιοδοτικού συστήματος». Ωστόσο, το υπουργείο εκτιμά πως όλα τα υφιστάμενα οικονομικά στοιχεία συγκλίνουν στο συμπέρασμα ότι οι οικονομικοί στόχοι επιτυγχάνονται- με τα υφιστάμενα μέτρα- και δεν θα χρειαστεί να ληφθούν πρόσθετα ειδικά για τα ταμεία κύριας ασφάλισης.

2 Επικουρικά ταμεία. Μετά την ολοκλήρωση των αναλογιστικών μελετών στα επικουρικά ταμεία την άνοιξη του 2011, και πιθανότατα εντός του 2012, θα σχεδιαστούν οι αλλαγές που είναι απαραίτητες στις παροχές των Ταμείων, έτσι ώστε να συνεχίσουν απρόσκοπτα τη χορήγηση των συντάξεων, βασιζόμενες σε ίδιες οικονομικές δυνάμεις, δηλαδή χωρίς την επιχορήγηση του κρατικού προϋπολογισμού. Οι περικοπές των συντάξεων αυτών τοποθετούνται από την ηγεσία του υπουργείου Εργασίας στο χρονικό διάστημα μετά το 2015 και ως το 2020. «Οι αναπροσαρμογές αυτές θα ξεκινήσουν σταδιακά από το 2015 και θα ολοκληρωθούν σε βάθος χρόνου, ανάλογα με το μέγεθος του προβλήματος κάθε Ταμείου» σημειώνει ο κ. Κουτρουμάνης. Διευκρινίζει μάλιστα ότι στα Ταμεία που δεν αντιμετωπίζουν οικονομικό πρόβλημα δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή στις παρεχόμενες συντάξεις.

3 Βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα. Η νέα λίστα θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιουλίου 2011 στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα, με στόχο τη δραστική μείωση των δικαιούχων. Οπως προβλέπεται στο μνημόνιο, η νέα λίστα δεν πρέπει να καλύπτει παραπάνω από το 10% του εργατικού δυναμικού. Ως εκ τούτου, 250.000 εργαζόμενοι θα βρεθούν αντιμέτωποι με ανατροπές τόσο στα μισθολογικά όσο και στα ασφαλιστικά τους δικαιώματα. Συγκεκριμένα, σε όσα επαγγέλματα εξαιρεθούν από τη λίστα, θα υπάρξουν οι εξής αλλαγές: Αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης κατά μία πενταετία. Μείωση των αποδοχών από 50 ως και 200 ευρώ τον μήνα, από την περικοπή του σχετικού επιδόματος. Μείωση των συντάξεων- σε δεύτερη φάση- ως και 11%, ως αποτέλεσμα της περικοπής των μισθών. Οι ανατροπές στο καθεστώς των βαρέων και ανθυγιεινών επαγγελμάτων θα αφορούν και τους νυν εργαζόμενους, με εξαίρεση όσους βρίσκονται κοντά στη συνταξιοδότηση.

source: tovima.gr

20 αλλαγές στο έντυπο φορολογικής δήλωσης 2011

Tο Ε1 που θα υποβάλλουμε το 2011 θα περιέχει, τα νέα τεκμήρια, το “ψαλίδισμα” στις εκπτώσεις φόρου, αλλά και το ενισχυμένο “πόθεν έσχες”.  Για πρώτη φορά οι πολίτες θα κληθούν να δηλώσουν τα επιδόματα ανεργίας, τα επαναπατριζόμενα κεφάλαια, θα δηλωθούν για πρώτη φορά ως τεκμήρια τα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων, τα εισοδήματα από αγροτουρισμό και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Στον πίνακα 2, προσοχή πρέπει να δείξουν οι φορολογούμενοι που έχουν υπερβεί το 65ο έτος της ηλικίας τους. Στην ερώτηση 9 που έχει προστεθεί και που ζητά από τον φορολογούμενο να δηλώσει αν είναι συνταξιούχοι που έχουν γεννηθεί μέχρι τις 31/12/45, αν απαντήσουμε ναι, μπορούμε να εξασφαλίσουμε τη μείωση των νέων τεκμηρίων κατά 30% - αλλιώς τα επιβαρυνόμαστε.

Αντίστοιχα για τους νέους επαγγελματίες, στον πίνακα 2, προστέθηκε η ερώτηση αν “είστε νέος επιτηδευματίας ή νεός ελεύθερος επαγγελματίας με πρώτη έναρξη εργασιών του 2010 και γεννηθήκατε από το 1975 και μετά”. Αν απαντήσουμε ναι το αφορολόγητο αντί για 12.00 ευρώ θα αυξηθεί στις 30.000 ευρώ για μία τριετία.

Επίσης, εμπλουτίζεται ο πίνακας Γεωργικά για να συμπεριλάβει και εισοδήματα από αγροτουρισμό και ΑΠΕ.

Στον Πίνακα 5 έχουμε τις εξής αλλαγές:

Δεν ζητούνται πλέον οι φορολογήσιμοι ίπποι των ΙΧ αλλά τα κυβικά εκατοστά.

Δεν απαιτείται πλέον η ημερομηνία έκδοσης της οικοδομικής άδειας, καθως η ηλικία του ακινήτου δεν παίζει πια ρόλο στα τεκμήρια

Για πρώτη φορά οι γονείς θα κληθούν να καταγράψουν τα έξοδα για ιδιωτικά σχολεία. Εδώ εξαιρούνται μόνο τα δίδακτρα για εσπερινά και νυχτερινά σχολεία καθώς και για ειδικά σχολεία.

Θα δηλωθεί το τεκμήριο για οικιακούς βοηθούς, οδηγούς αυτοκινήτων, δασκάλους κ.α. Εξαιρούνται οι δαπάνες για όσους απασχολούν έναν οικιακό βοηθό.

Στους κώδικες 723 και 724 αποτυπώνονται οι μόνες ευνοικές φορολογικές αλλαγές στο τμήμα των τεκμηρίων. Θα συνυπολογίζονται οι δαπάνες για αγορά κινητών αξιών άνω των 10.000 ευρώ και όχι άνω των 5.000.

source: express.gr

Εντός του Ιανουαρίου το ν/σ για το θαλάσσιο τουρισμό

Εντός του Ιανουαρίου θα κατατεθεί το νομοσχέδιο για τον θαλάσσιο τουρισμό, ανακοίνωσε ο υπουργός Θαλάσσιων Υποθέσεων Γιάννης Διαμαντίδης, ενημερώνοντας την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου για τους στόχους και τις προτεραιότητες του υπουργείου.
Όπως ανέφερε, η άρση του καμποτάζ θα δώσει μεγάλη οικονομική ανάσα και θα τονώσει το θαλάσσιο τουρισμό. Μάλιστα, έκανε γνωστό πως υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για τα κρουαζιερόπλοια από ξένες εταιρίες όχι μόνο να προσεγγίσουν τα ελληνικά λιμάνια, αλλά και να κάνουν αναπτυξιακά έργα που θα διευκολύνουν αυτά τα πλοία.
Παράλληλα, έδωσε έμφαση στον εξορθολογισμό των λιμανιών κάνοντας λόγο για «λιμενικό Καλλικράτη» με τέσσερις άξονες. Το Αττικό λιμενικό σύστημα, της Β. Ελλάδος, του Ιονίου και του Αιγαίου.
Όπως ανέφερε ο κ. Διαμαντίδης, από τα 890 λιμάνια, που έχει η χώρα, μόνον τα 12 είναι εθνικής σημασίας, ενώ 800 είναι «ορφανά» και «μπορεί ο καθένας να δέσει εκεί χωρίς να πληρώσει ούτε ένα ευρώ».
Ακόμα, μίλησε για επανεξέταση και νέο σχεδιασμό των δρομολογίων στις άγονες γραμμές, ενώ έδωσε ιδιαίτερη βαρύτητα στην εκταμίευση κοινοτικών κονδυλίων από τα ευρωπαϊκά προγράμματα, όπως αυτά που αφορούν τη ψηφιακή σύγκλιση.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Oλοκληρώθηκε η εξαγορά της WIND Ελλάς

Ολοκληρώθηκε σήμερα η εξαγορά των περιουσιακών στοιχείων της Weather Finance III (WF III), συμπεριλαμβανομένων όλων των μετοχών της WIND Ελλάς Τηλεπικοινωνίες Α.Ε., από την επιτροπή ομολογιούχων υψηλής εξασφάλισης.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, ολοκληρώνεται έτσι η διαδικασία διερεύνησης στρατηγικών εναλλακτικών που είχε ξεκινήσει η WF III την 1η Ιουλίου 2010, η οποία στις 18 Οκτωβρίου κατέληξε στην επιλογή της επιτροπής ομολογιούχων υψηλής εξασφάλισης, των Anchorage Capital Group, Mount Kellett Capital Partners Limited, Eton Park International LLP, Taconic Capital Advisers UK LLP, MBSP Limited και PEP TMT SSF Cayman Limited και Angelo Gordon & Co, ως την προτιμώμενη προσφορά.
Οι νέοι ιδιοκτήτες θα επενδύσουν 420 εκατ. ευρώ με την ολοκλήρωση της συμφωνίας για την αποπληρωμή του χρέους και τη χρηματοδότηση της μακροχρόνιας ανάπτυξης και του επιχειρηματικού πλάνου της WIND Ελλάς. Η συναλλαγή θα έχει ως αποτέλεσμα τη νομική απαλλαγή της WIND Ελλάς από 1,867 εκατ. ευρώ χρέους προς τρίτα μέρη.
Το νέο Δ.Σ. της WIND Ελλάς θα αποτελείται από τους κ. Νάσο Ζαρκαλή ως πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο και τους κ.κ. Ιωάννη Παλαιοκρασσά και Mike Corner Jones ως μέλη.
Η επιτροπή ομολογιούχων υψηλής εξασφάλισης ανακοίνωσε επίσης σήμερα την ίδρυση εταιρείας χαρτοφυλακίου (holding), της Largo Limited, η οποία θα έχει τον πλήρη έλεγχο της WIND Ελλάς. Η επιτροπή διόρισε επίσης Διοικητικό Συμβούλιο (της Largo Limited), το οποίο θα αποφασίζει για τη στρατηγική και την υλοποίηση του επιχειρησιακού πλάνου της εταιρείας. 

source: naftemporiki.gr

Στρος Καν: Κίνδυνος επέκτασης της κρίσης χρέους στην ευρωζώνη

Έκκληση προς τους ευρωπαίους ηγέτες να δώσουν μια συνολική λύση για την αντιμετώπιση της κρίσης χρέους, ώστε να αποτραπεί ο κίνδυνος εξάπλωσής της και σε άλλες χώρες της ευρωζώνης, απηύθυνε ο επικεφαλής του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου Ντομινίκ Στρος Καν.
Σε συνέντευξή του στο Reuters την Παρασκευή, ο γενικός διευθυντής του ΔΝΤ επεσήμανε τους κινδύνους επέκτασης της κρίσης σε άλλες χώρες.
«Ανησυχώ, και για το λόγο αυτό καλώ του Ευρωπαίους να δώσουν μια συνολική λύση, επειδή είναι προφανές ότι η αποσπασματική προσέγγιση δεν λειτουργεί», είπε, προσθέτοντας ότι «οι αγορές περιμένουν για το τι θα ακολουθήσει».
«Δικαίως ή αδίκως υπάρχει σκεπτικισμός στις αγορές και για το λόγο αυτό πρέπει να αντιμετωπισθεί το πρόβλημα», τόνισε.
Ο κ. Στρος Καν εμφανίσθηκε, ωστόσο, βέβαιος ότι το ευρώ [EUR=X] Σχετικά άρθρα θα ξεπεράσει την κρίση και στο τέλος οι ευρωπαϊκοί θεσμοί θα είναι περισσότερο ανθεκτικοί. «Οποιαδήποτε λύση εκτός του ευρώ θα ήταν χειρότερη για τις χώρες της ευρωζώνης.»
Αναφερόμενος στην ανάγκη χάραξης μιας συνεκτικής πολιτικής, εκτίμησε ότι «δεν είναι δυνατό να υπάρχει ένα κοινό νόμισμα, ιδιαίτερα σε ταραγμένες εποχές, χωρίς περισσότερη συνεργασία στην οικονομική πολιτική». 


Πηγές: ΑΠΕ-ΜΠΕ, Reuters

Ελληνο-ισραηλινή συνεργασία για θέματα υδάτων και ενέργειας

Την ενίσχυση των επαφών μεταξύ Ελλάδας και Ισραήλ για την από κοινού εξέταση πιθανών έργων, καθώς και τη δημιουργία κοινών ομάδων εργασίας για θέματα ενέργειας και υδάτων συμφώνησαν σε συνάντησή τους η υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Τίνα Μπιρμπίλη, με τον πρέσβη του Ισραήλ στην Ελλάδα ’ριε Μέκελ.
Όπως διαπιστώθηκε στο πλαίσιο της συνάντησης, μια συνεργασία ανάμεσα στις δύο χώρες, που θα συμπεριλαμβάνει τη μεταφορά τεχνογνωσίας στον τομέα των ΑΠΕ και τη δημιουργία μονάδων αφαλάτωσης σε ελληνικά νησιά, θα μπορούσε να αποφέρει σημαντικά οικονομικά και κοινωνικά οφέλη.
Παράλληλα, ο Ισραηλινός πρέσβης ενημέρωσε την υπουργό σχετικά με τα ερευνητικά κέντρα για την προώθηση των ΑΠΕ και για τις πρωτοπόρες εγκαταστάσεις μονάδων αφαλάτωσης που έχουν δημιουργηθεί στη χώρα του.
Οι δύο χώρες έχουν θέσει ως στρατηγικό τους στόχο τη μείωση των εκπομπών ρύπων έως το 2020, εστιάζοντας στην προώθηση των ΑΠΕ και στη λήψη μέτρων εξοικονόμησης ενέργειας. 

source: naftemporiki.gr

Ο κ. Λαυρεντιάδης πούλησε το 15,2% της Alapis

To 15,2% της Alapis που κατείχε ο ο σήμερα το πρωί μεγαλομέχτοχός της κ. Λ. Λαυρεντιάδης που λήθηκε στον συνεταίρο του στην Lamda Partners, κ. Mario Al- Jebouri.

Η μεταβίβαση του ποσοστού έγινε μέσω της πώλησης από τον κ. Λαυρεντιάδη του ποσοστού που κατείχε στις εταιρείες Lamda Partners Limited, Zirbuka Enterprises LtD και Lamda Partners Ltd .

Οι εν λόγω εταιρείες κατέχουν το 15,2% του μετοχικού κεφαλαίου της Alapis το οποίο έτσι πέρασε υπό τον έλεγχο του κ. Al Jebouri. Το ποσοστό του κ. Λαυρεντιάδη μειώθηκε αντίστοιχα από 21,3% σε 6,11% το οποίο το ελέγχει άμεσα.

Ο κ. Al Jebouri, Βουλγαροιρακινής καταγωγής, διετέλεσε επί σειρά ετών στέλεχος της Lazard και της Barclays, σύμβουλος του πρωθυπουργού Συμεών της Βουλγαρίας ενώ ήταν και μέλος της Επιτροπής αναμόρφωσης του Ιράκ.

Με την πώληση της Lamda Partners ο κ. Λ. Λαυρεντιάδης κλείνει το κεφάλαιο της Alapis διατηρεί όμως τις προσωπικές του συμμετοχές σε τράπεζες (Proton Bank) και Χημικά (Βιομηχανία Φωσφορικών Λιπασμάτων). 


source: kerdos.gr

Παράταση προθεσμίας για το Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο

Παρατείνεται ως τις 31 Ιανουαρίου η προθεσμία υποβολής αιτήσεων για ένταξη στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο, με απόφαση του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.

Αιτία για την παράταση είναι η αύξηση τις τελευταίες ημέρες του ρυθμού υποβολής των αιτήσεων, που φθάνουν τις 10.000 την ημέρα, ενώ το ενδιαφέρον που επέδειξαν οι δικαιούχοι τις προηγούμενες εβδομάδες ήταν περιορισμένο. Συγκεκριμένα, ενώ σύμφωνα με τους υπολογισμούς του υπουργείου οι δικαιούχοι ξεπερνούν το 1 εκατ., οι αιτήσεις κυμαίνονταν στις 100.000.
Το Κοινωνικό Τιμολόγιο απευθύνεται σε ευπαθείς ομάδες καταναλωτών (εισόδημα κάτω από το αφορολόγητο όριο, πολύτεκνοι, άνεργοι, ΑΜΕΑ), στις οποίες γίνεται έκπτωση 20- 30% στα οικιακά τιμολόγια που θα ισχύσουν από 1/1/2011.
Το υπουργείο Περιβάλλοντος υπενθυμίζει ότι οι ενδιαφερόμενοι που υποβάλλουν αίτηση πρέπει να γνωστοποιούν τα στοιχεία της παροχής τους (Κωδικό Ηλεκτρονικής Πληρωμής και Αύξοντα Αριθμό Λογαριασμού), καθώς και τα στοιχεία της Αστυνομικής τους Ταυτότητας και το ΑΦΜ τους (και του/της συζύγου, εφόσον είναι έγγαμοι).
Σε περίπτωση που η παροχή ρεύματος δεν είναι στο όνομά τους και χρειάζεται αλλαγή ονόματος:
-Δεν απαιτείται η υποβολή Υπεύθυνης Δήλωσης Εγκαταστάτη (ΥΔΕ), ακόμη κι αν αυτή έχει λήξει.
-Δεν χρειάζεται η καταβολή της προκαταβολής κατά την υπογραφή του συμβολαίου.
-Στις περιπτώσεις που έγινε καταβολή προκαταβολής θα πραγματοποιηθεί συμψηφισμός με πίστωση του επόμενου λογαριασμού.
Η υποβολή της αίτησης γίνεται στα ΚΕΠ, από την ιστοσελίδα της ΔΕΗ (www.dei.gr) και τηλεφωνικά στα 210 9797400 & 210 9298000.
Αιτήσεις μπορούν να υποβάλλονται και μετά την παρέλευση της προαναφερόμενης προθεσμίας, στην περίπτωση αυτή όμως η ένταξη θα γίνεται για το υπολειπόμενο χρονικό διάστημα του 2011, μετά και τον έλεγχο των στοιχείων.

source: imerisia.gr

Ανοίγουν 160 κλειστά επαγγέλματα-αγορές

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό και τους υπολογισμούς της κυβέρνησης, μέσα στα επόμενα τρία έως τέσσερα χρόνια, το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων μπορεί να προσθέσει στην ελληνική οικονομία (ΑΕΠ) το ποσό των 30 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Οικονομικών στο πλαίσιο που έχει ετοιμαστεί γίνεται συγκεκριμένη αναφορά στα έξι επαγγέλματα που πρέπει να ανοίξουν βάσει Μνημονίου (δικηγόροι , συμβολαιογράφοι, φαρμακοποιοί, αρχιτέκτονες, πολιτικοί μηχανικοί, ορκωτοί λογιστές) και παράλληλα περιέχεται μία γενική ρύθμιση με την οποία αίρονται οι διοικητικοί περιορισμοί και ο καθορισμός των τιμών για όλα τα επαγγέλματα. Θα πρέπει να σημειωθεί πως η Κομισιόν θεωρεί ότι στην Ελλάδα τίθενται εμπόδια από την ίδια την πολιτεία (εμπόδια στην πρόσβαση και την αδειοδότηση, καθοριζόμενες αμοιβές και περιθώρια κέρδους) σε 150 με 160 επαγγέλματα.
Διατάξεις
Από εκεί και πέρα, το κάθε υπουργείο θα αναλάβει σε ένα διάστημα μεταξύ τριών και έξι μηνών να προχωρήσει στην έκδοση υπουργικών αποφάσεων ή προεδρικών διαταγμάτων με τις οποίες θα καθορίζονται οι διατάξεις που θα διέπουν την άσκηση των «ανοιχτών» πλέον επαγγελμάτων.
Κατά τις ίδιες πληροφορίες από το άνοιγμα μπορούν να αποκλειστούν μόνο περιπτώσεις επαγγελμάτων όπου συντρέχει λόγος δημοσίου συμφέροντος ή προκύπτει πρόβλημα συνταγματικότητας.
Πέρα από τα παραπάνω έξι κλειστά επαγγέλματα, στη μακρά λίστα περιλαμβάνονται, μεταξύ των άλλων, αρτοποιοί, κτηματομεσίτες, ιδιοκτήτες ταξί, ιδιοκτήτες υπεραστικών λεωφορεία και λιμουζινών, ξεναγοί, μεσίτες ασφαλίσεων, κομμωτές, οδοντοτεχνίτες, πωλητές λαϊκών αγορών, διανομείς Τύπου κ.λπ.
Μάλιστα, σύμφωνα με κυβερνητικό στέλεχος, ακόμη και οι εργάτες στη λαχαναγορά του Ρέντη είναι κλειστό επάγγελμα, καθώς, πέραν όλων των άλλων, πρέπει να γραφτούν στο σωματείο για να πιάσουν δουλειά.
Μελέτη ΙΟΒΕΘα πρέπει να σημειωθεί πως όπως προκύπτει από μελέτη του ΙΟΒΕ, η γενικευμένη απελευθέρωση επαγγελμάτων και υπηρεσιών θα οδηγήσει σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα, περί τα τέσσερα χρόνια, σε ενίσχυση του ΑΕΠ κατά 13,5 ποσοστιαίες μονάδες ή περίπου 30 δισ. ευρώ. Γεγονός που θα έχει άμεσο θετικό αντίκτυπο και στην ενίσχυση της απασχόλησης.
Επίσης θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση των ιδιωτικών επενδύσεων κατά 12,4% και της κατανάλωσης κατά 15,5%.
Επιπρόσθετα θα επιφέρει και μείωση των τιμών και συνεπώς αποκλιμάκωση του πληθωρισμού.
Όσον αφορά τώρα στα έξι επαγγέλματα που περιέχονται στο κυβερνητικό σχέδιο, σύμφωνα με τις επιταγές του Μνημονίου, θα επέλθουν οι ακόλουθες αλλαγές.
Δικηγόροι: Θα καταργηθούν οι ελάχιστες αμοιβές για τις δικαστικές παραστάσεις και πιθανότατα θα αντικατασταθούν από ενδεικτικές αμοιβές, προκειμένου να εισπράττονται οι εισφορές για τα ασφαλιστικά ταμεία και τους δικηγορικούς συλλόγους. Επίσης θα αρθούν οι περιορισμοί στη διαφήμιση και οι γεωγραφικοί περιορισμοί στην άσκηση του επαγγέλματος. Έτσι δικηγόροι από οποιαδήποτε πόλη θα μπορούν να παρίστανται σε δίκες σε ολόκληρη την επικράτεια.
Συμβολαιογράφοι: Πρόκειται για ιδιάζουσα περίπτωση, καθώς θεωρούνται κρατικοί λειτουργοί και από την πλήρη απελευθέρωση του επαγγέλματος μπορεί να προκύψει συνταγματικό κώλυμα. Η τρόικα πάντως έχει ζητήσει κατάργηση της ελάχιστης αμοιβής και της απαγόρευσης διαφήμισης και άρση των γεωγραφικών περιορισμών.
Φαρμακοποιοί: Στο Μνημόνιο αναφέρεται ρητά η κατάργηση του ελάχιστου περιθώριο κέρδους που σήμερα είναι 35%. Προτείνεται ως εναλλακτική λύση η μείωση του στο 15% με 20%. Η νομοθετική ρύθμιση θα γίνει από το υπουργείο Υγείας, όπου θα ρυθμίζεται και το ωράριο λειτουργίας τους.
Μηχανικοί - Αρχιτέκτονες: Καταργούνται οι ελάχιστες εγγυημένες αμοιβές.
Ορκωτοί Ελεγκτές: Κατάργηση των ελαχίστων αμοιβών.
  • Σε τρεις μήνεςΚάθε υπουργείο θα αναλάβει σε ένα διάστημα μεταξύ τριών και έξι μηνών να προχωρήσει στην έκδοση υπουργικών αποφάσεων ή προεδρικών διαταγμάτων με τις οποίες θα καθορίζονται οι διατάξεις που θα διέπουν την άσκηση των «ανοιχτών» πλέον επαγγελμάτων.
  • Και στο ΡέντηΣύμφωνα με κυβερνητικό στέλεχος, ακόμη και οι εργάτες στη λαχαναγορά του Ρέντη είναι κλειστό επάγγελμα, καθώς, πέραν όλων των άλλων, πρέπει να γραφτούν στο σωματείο για να πιάσουν δουλειά.
  • Ιδιάζουσα περίπτωση Οι συμβολαιογράφοι θεωρούνται κρατικοί λειτουργοί και από την πλήρη απελευθέρωση του επαγγέλματος μπορεί να προκύψει συνταγματικό κώλυμα.
source: imerisia.gr