ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Mobile: 6944361990
Email: baziotopoulos@windowslive.com
Διεύθυνση: Αποστόλου Παύλου 28, Κόρινθος
Fax: 27410- 72803
website: www.baziotopoulosleonidas.blogspot.com


Τετάρτη 2 Νοεμβρίου 2011

---

Εκσυγχρονισμός για 12 λιμάνια με το Δ’ ΚΠΣ
 
Η Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής προωθεί μελέτη αξιοποίησης ευρωπαϊκών κονδυλίων και εφαρμόζει σύστημα αξιολόγησης του λιμενικού έργου.
Η Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής προωθεί μελέτη αξιοποίησης ευρωπαϊκών κονδυλίων και εφαρμόζει σύστημα αξιολόγησης του λιμενικού έργου.

Ρεπορτάζ: Θεμιστοκλής Αλυφαντή - “Logistics & Management”

Στη χάραξη στρατηγικού σχεδίου για την άντληση και αξιοποίηση κεφαλαίων από το Δ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης προχωρεί η γενική γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας (Υ.Ε.Ν.). Τα κεφάλαια αυτά θα δοθούν για τη δημιουργία έργων υποδομής και τον εκσυγχρονισμό των δώδεκα στρατηγικών λιμένων της χώρας.

Ο γ.γ. Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής κ. Γεώργιος Βλάχος προωθεί σε συνεργασία με τους τεχνοκράτες του υπουργείου ένα σύστημα μέτρησης (και αξιολόγησης) των λιμενικών υπηρεσιών που προσφέρουν οι δώδεκα Οργανισμοί Λιμένων. Ταυτοχρόνως, γίνεται καταγραφή της καταστάσεως που επικρατεί στους στρατηγικούς λιμένες ούτως ώστε να γίνουν θεσμικές και οργανωτικές προσαρμογές, χάρη στις οποίες θα υιοθετηθούν δράσεις και προγράμματα από το Δ΄ ΚΠΣ. Ύστερα από τις επαφές που έχει ο κ. Βλάχος με τις διοικήσεις των οργανισμών λιμένων, έχει ζητήσει τη σύνταξη σχετικής μελέτης, στην οποία θα πρέπει να εξετασθούν πέντε ζητήματα:

1. Προοπτικές διασυνδέσεως του νόμου περί Συμπράξεως Δημοσίου – Ιδιωτικού Τομέα με το Δ΄ ΚΠΣ. Με τον τρόπο αυτό θα δημιουργηθεί το πλαίσιο για το σχεδιασμό και την κατασκευή έργων υποδομής, λειτουργίας και συνεκμετάλλευσης των λιμένων.

2. Εφαρμογή καινοτόμων τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών στο πρότυπο μεγάλων λιμένων του εξωτερικού. Η υιοθέτηση σύγχρονων προτύπων μηχανοργάνωσης και διαχείρισης των λιμένων αποτελεί ζήτημα αιχμής, ειδικώς μετά την εφαρμογή της τεχνολογίας ραδιοσυχνικής αναγνώρισης (RFID) ανά εμπορευματοκιβώτιο αλλά και ανά τεμάχιο εμπορευματοκιβωτίου. Σε μια τέτοια περίπτωση, οι λιμένες θα μπορούν να υπολογίζουν μεγιστοποίηση αποτελεσμάτων.

3. Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας μεταξύ των λιμένων. Μετά την πρόσφατη κρίση στον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη, ναυτιλιακοί παράγοντες άρχισαν να συζητούν περί της αναγκαιότητας να λειτουργήσει (σ.σ. επιτέλους) ο ιδιωτικός λιμένας στον Αστακό. Παράλληλα, αν είχε αναπτυχθεί ο ανταγωνισμός μεταξύ των λιμένων, ο Βόλος και η Αλεξανδρούπολη θα μπορούσαν να απορροφήσουν πολλά από τα φορτία των άλλων δύο μεγάλων λιμανιών.

4. Ολοκλήρωση σχεδίου για βελτίωση των υποδομών, εκβαθύνσεις όπου χρειάζεται, εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων ελλιμενισμού όπου καταγράφεται σημαντικό έργο τόσο στις επιβατικές, όσο και τις εμπορευματικές μεταφορές.

5. Παρεμβάσεις για τον καθορισμό ολοκληρωμένου σχεδίου που θα αφορά στην οργάνωση των λιμενικών υποδομών, αλλά και τη βελτίωση της ασφαλούς ναυσιπλοΐας.

Αξιολόγηση έργου

Σχετικώς με το σύστημα αξιολόγησης των δραστηριοτήτων καθενός από τους δώδεκα στρατηγικούς λιμένες, αντικειμενικός σκοπός του Υ.Ε.Ν. είναι ο προσδιορισμός των πλεονεκτημάτων και των μειονεκτημάτων που μπορεί να εμφανίζει κάθε Οργανισμός Λιμένος. Το συνολικό σχέδιο ονομάσθηκε «Διαμόρφωση Συστήματος Μέτρησης Λιμενικού Προϊόντος» και προβλέπει επίσης τον καθορισμό συγκεκριμένων προτεραιοτήτων, η εφαρμογή των οποίων θα καταστήσουν ανταγωνιστικούς τους Οργανισμούς Λιμένων συγκριτικώς ακόμα και με ξένα λιμάνια.

Η εφαρμογή των προτεραιοτήτων θα γίνει με λογική «βήμα –βήμα». Με τον τρόπο αυτό θα αντιμετωπισθούν πιθανές δυσλειτουργίες και αγκυλώσεις γραφειοκρατικής φύσεως, ενώ με τον τρόπο αυτό θα προκύψει ο καλύτερος δυνατός σχεδιασμός για το σύγχρονο λιμενικό σύστημα της χώρας αλλά θα βελτιωθεί και η απόδοσή του. Τα λιμάνια θα εξακολουθήσουν να χειρίζονται φορτία μεταξύ θαλασσίων και χερσαίων μέσων μεταφοράς και αντιστρόφως, απλώς ήρθε η ώρα να εφαρμοστούν… διαδικασίες και φιλοσοφίες logistics. Με τον τρόπο αυτό θα μειωθεί ο χρόνος και το κόστος διαχείρισης των εμπορευμάτων εντός των λιμένων. Γι’ αυτό θα γίνουν προσπάθειες μηχανοργάνωσης, μετεκπαίδευσης εργαζομένων και υιοθέτησης σύγχρονων τεχνολογιών κατά το πρότυπο ξένων λιμένων όπως το Ρόττερνταμ και το Αμβούργο.

Στο πλαίσιο αυτό, το σύστημα αξιολόγησης και καταγραφής του λιμενικού έργου θα αποδειχθεί χρήσιμο εάν κατανοηθεί η λειτουργία του σύγχρονου λιμένα, ορισθεί με ακρίβεια το λιμενικό προϊόν και η λιμενική παραγωγή, αναλυθεί το υφιστάμενο οργανόγραμμα των Οργανισμών Λιμένων. Παράλληλα, θα διερευνηθούν οι έννοιες αποτελεσματικότητα (efficiency), αποδοτικότητα (profitability), παραγωγικότητα (productivity) και οικονομικότητα (economicity).

Αναβάθμιση υπηρεσιών

Στελέχη του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας επισημαίνουν πως παράλληλα με αυτές τις πρωτοβουλίες, βρίσκεται σε εξέλιξη η διαβούλευση με εκπροσώπους ναυτιλιακών φορέων προκειμένου να υπάρξουν και συμπληρωματικές δράσεις σχετικώς με τον εκσυγχρονισμό των λιμένων. Οι διοικήσεις των ενώσεων, εφοπλιστές, διαμεταφορείς, αυτοκινητιστές, συνδικαλιστές, εκπρόσωποι εργαζομένων συμμετέχουν σ’ αυτές τις διεργασίες, οι οποίες έχουν δρομολογηθεί από πέρυσι κατόπιν πρωτοβουλίας του Ελληνικού Επιμελητηριακού Συνδέσμου Μεταφορών (ΕΕΣΥΜ).

Ο επανακαθορισμός της πολιτικής για τη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία, καθώς και η συνεννόηση για το επίπεδο παροχής επικουρικών λιμενικών υπηρεσιών, όπως είναι η προμήθεια των πλοίων, αποτελούν ζητήματα που βρίσκονται σε εξέλιξη. Ήδη η γ.γ. Λιμένων και Λιμενικής κινείται σε τρία επίπεδα:

1. Ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού και προώθηση της απασχόλησης. Ανάπτυξη και βελτίωση των συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης σύμφωνα με τις ανάγκες της κοινωνίας και της οικονομίας και προώθηση στρατηγικών δια βίου μάθησης προκειμένου να δοθούν ίσες ευκαιρίες και πρόσβαση στην «ευρεία-ολοκληρωμένη γνώση». Ενίσχυση της απασχόλησης και προώθηση της ισότητας πρόσβασης σε αυτήν.

2. Βελτίωση της διοικητικής ικανότητας της Δημόσιας Διοίκησης. Προώθηση της αρμονικής και ισορροπημένης ανάπτυξης στο χώρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέσω της Ευρωπαϊκής εδαφικής συνεργασίας. Διαμόρφωση πολιτικής σε Ευρωπαϊκό επίπεδο (Εμπορική Ναυτιλία, Θαλάσσιες Μεταφορές, Διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών κ.λπ.).

3. Εκτιμήσεις για τις πιθανές χωρικές-περιφερειακές επιπτώσεις και επιδράσεις από την προώθηση των τομεακών προτεραιοτήτων ανάπτυξης και για συνέργιες-σχέσεις των τομεακών προτεραιοτήτων ανάπτυξης.
                                                                                           
 

---------

Ευρωπαϊκό πρόγραμμα ενίσχυσης της "πράσινης" επιχειρηματικότητας
 
Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα CIP Eco-Innovation θα ενισχύσει σχέδια που αφορούν την πρώτη εφαρμογή ή την εμπορική αξιοποίηση οικολογικά καινοτόμων τεχνικών, προϊόντων, διαδικασιών ή πρακτικών, τα οποία έχουν περάσει ήδη το στάδιο της τεχνικής επίδειξης, αλλά λόγω των υπολειπόμενων κινδύνων χρειάζονται κίνητρα για να διεισδύσουν στην αγορά.
 
Θα υποστηρίζει επίσης προσανατολισμένες προς την αγορά δραστηριότητες που σχετίζονται με την αφομοίωση περιβαλλοντικών τεχνολογιών και οικολογικών καινοτόμων δραστηριοτήτων από τις επιχειρήσεις και την εφαρμογή νέων ή ολοκληρωμένων προσεγγίσεων στην οικολογική καινοτομία.
 
Οι κύριοι τομείς προτεραιότητας για την παρούσα πρόσκληση είναι:
α) Ανακύκλωση (βελτίωση της ποιότητας των ανακυκλώσιμων υλικών, καινοτόμα προϊόντα από ανακυκλωμένα υλικά ή διευκόλυνση της ανακύκλωσης υλικών, επιχειρησιακές καινοτομίες για ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των βιομηχανιών ανακύκλωσης),
β) Βιώσιμα δομικά υλικά (δομικά προϊόντα και διαδικασίες που μειώνουν την κατανάλωση πόρων, ενσωματωμένου άνθρακα και την παραγωγή υποπροϊόντων αποβλήτων),
γ) Τρόφιμα και ποτά (καθαρότερα και καινοτόμα προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων των μεθόδων συσκευασίας και των υλικών, των διεργασιών και υπηρεσιών με στόχο την υψηλότερη αποδοτικότητα των πόρων, καθαρότερα και καινοτόμα προϊόντα, διεργασίες και υπηρεσίες με στόχο τη μείωση των αποβλήτων, την πρόληψη δημιουργίας αποβλήτων και εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, ή/και την αύξηση της ανακύκλωσης και ανάκτησης, νέες ή βελτιωμένες μέθοδοι παραγωγής με υψηλή αποδοτικότητα και βελτιωμένη ποιότητα νερού, Καινοτόμα καθαρότερα προϊόντα, διεργασίες και υπηρεσίες με στόχο τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων της κατανάλωσης τροφίμων και ποτών),
δ) Νερό (αποτελεσματικές διαδικασίες, προϊόντα και τεχνολογίες, ιδιαίτερα διαδικασίες χωρίς τη χρήση νερού, επεξεργασία νερού και λυμάτων για μεγαλύτερη αποδοτικότητα και μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, έξυπνα συστήματα διανομής για εξοικονόμηση νερού, χημικών ουσιών, ενέργειας και υλικών),
ε) "Πράσινη" επιχειρηματικότητα (σχεδιασμός, υλοποίηση και απορρόφηση στην αγορά καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών που μειώνουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και χρησιμοποιούν λιγότερους πόρους, αντικατάσταση των υλικών από υλικά με μειωμένες περιβαλλοντικές επιπτώσεις και μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα των πόρων, "πράσινη" παραγωγή και καθαρές παραγωγικές διαδικασίες που υποστηρίζουν περιβαλλοντικές, καινοτόμες διαδικασίες με υψηλό συντελεστή αναπαραγωγής, σταδιακή καινοτομία με την εισαγωγή μηχανισμών ανακατασκευής και καινοτόμων υπηρεσιών επισκευής με σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη και υψηλό συντελεστή αναπαραγωγής).
 
Ο προϋπολογισμός της πρόσκλησης είναι 36 εκατ. ευρώ, η μέγιστη διάρκεια των έργων είναι 3 έτη και χρηματοδότηση από το πρόγραμμα δύναται να ανέλθει σε 50% των συνολικών επιλέξιμων δαπανών των έργων. Οι προτείνοντες πρέπει να είναι νομικά πρόσωπα (τα φυσικά πρόσωπα δεν είναι επιλέξιμα) ιδιωτικού ή δημοσίου δικαίου εγκατεστημένα στα κράτη-μέλη της Ε.Ε., τις χώρες ΕΖΕΣ οι οποίες είναι μέλη του ΕΟΧ, τις υποψήφιες προς ένταξη χώρες, τις χώρες των Δυτικών Βαλκανίων, καθώς και άλλες τρίτες χώρες που έχουν υπογράψει σχετικές συμφωνίες.
  
Περισσότερες πληροφορίες στη διεύθυνση: http://ec.europa.eu/environment/eco-innovation/getting-funds/application-packs/index_en.htm
 
supply-chain.gr

----------

Νέο σχέδιο δράσης για τις μεταφορές εγκαινιάζει η Ε.Ε.
 
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πολιτικής γειτονίας, ένα νέο σχέδιο δράσης για τις μεταφορές, με σκοπό την ενίσχυση των μεταφορικών συνδέσεων με γειτονικές περιοχές στα ανατολικά και νότια της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Το σχέδιο προτείνει περισσότερα από 20 συγκεκριμένα μέτρα, βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, με σκοπό να καταστούν οι συγκοινωνιακές συνδέσεις ομαλότερες, ασφαλέστερες και πιο αξιόπιστες. Παράλληλα, το εν λόγω σχέδιο θα ενισχύσει την ενοποίηση της αγοράς προς όφελος τόσο της Ε.Ε. όσο και των γειτονικών περιοχών. Το σχέδιο παρουσίασαν ο Siim Kallas, αντιπρόεδρος της Επιτροπής αρμόδιος για τις μεταφορές και ο Stefan Füle, αρμόδιος Επίτροπος για τη διεύρυνση και την ευρωπαϊκή πολιτική γειτονίας.

Ο κ. Kallas δήλωσε ότι «Η ελεύθερη κυκλοφορία είναι κάτι που όλοι θεωρούμε δεδομένο στην Ευρώπη. Ωστόσο, η ελεύθερη κυκλοφορία δεν πρέπει να σταματά στα σύνορά μας. Σήμερα, αν θέλουμε πράγματι να αναπτύξουμε τις σχέσεις με τους γείτονές μας, πρέπει να εξασφαλίσουμε την υποδομή που είναι απαραίτητη για τις διασυνοριακές ροές των εμπορευμάτων και των προσώπων και να εξαλείψουμε κάθε μορφή γραφειοκρατίας και φραγμών». Ο Επίτροπος Füle σημείωσε ότι «Η νέα και φιλόδοξη ευρωπαϊκή πολιτική γειτονίας που αρχίσαμε να εφαρμόζουμε στις 25 Μαΐου 2011, προσφέρει στους γείτονές μας στην Ανατολή και τον Νότο τη δυνατότητα περαιτέρω οικονομικής ολοκλήρωσης. Το εν λόγω σχέδιο προτείνει συγκεκριμένα μέτρα τα οποία σκοπεύουμε να εφαρμόσουμε στον τομέα των μεταφορών προς όφελος των πολιτών και των επιχειρήσεων τόσο των γειτονικών χωρών όσο και της Ευρώπης».

Η συνεργασία με τις γειτονικές περιοχές της Ε.Ε. στον τομέα των μεταφορών γινόταν μέχρι τώρα στο πλαίσιο διμερών και περιφερειακών πρωτοβουλιών. Έχει ήδη αναληφθεί μια περιφερειακή πρωτοβουλία στον τομέα των μεταφορών για τους γείτονες στον Νότο. Το νέο αυτό σχέδιο δράσης βασίζεται στα αποτελέσματα που έχουν επιτευχθεί μέχρι σήμερα, ενισχύει ειδικότερα τις συνδέσεις προς την Ανατολή και ενσωματώνει την περιφερειακή συνεργασία σε θέματα μεταφορών σε μια ενιαία πολιτική.

-Την επέκταση της εσωτερικής αγοράς αερομεταφορών της Ε.Ε. και του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού στις γειτονικές περιοχές,
-Την σύνδεση του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών με τις υποδομές των γειτόνων της Ε.Ε. μέσω έργων προτεραιότητας στον τομέα των μεταφορών,
-Την καλύτερη αξιοποίηση του δυναμικού των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών με το άνοιγμα των αγορών και την εξάλειψη των τεχνικών εμποδίων, όπως οι διαφορές στο εύρος των σιδηροτροχιών,
-Τον εξορθολογισμό της περιφερειακής συνεργασίας μέσω μιας νέας δομής διακυβέρνησης, της επιτροπής μεταφορών, η οποία θα εποπτεύει, ειδικότερα, την εφαρμογή των μέτρων στις ανατολικές περιοχές,
-Την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας των θαλάσσιων μεταφορών, ακόμη και σε πιο μακροπρόθεσμη βάση, με την ένταξή τους στη «Γαλάζια Ζώνη» ελεύθερης θαλάσσιας κυκλοφορίας στην Ευρώπη και στις γειτονικές περιοχές,
-Την παροχή βοήθειας στις γειτονικές χώρες με σκοπό τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

Οι δράσεις αυτές θα χρηματοδοτηθούν μέχρι το 2013 από τους υπάρχοντες πόρους με την καλύτερη ιεράρχηση των έργων και των μέτρων. Στην πρόσφατη ανακοίνωσή της, η Επιτροπή πρότεινε μεγαλύτερη ευελιξία όσον αφορά στις δυνατότητες χρηματοδότησης στρατηγικών έργων υποδομής που συνδέουν την Ε.Ε. με τις γειτονικές της χώρες. Αυτό θα συνεχιστεί στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων για το μελλοντικό δημοσιονομικό πλαίσιο.
 
supply-chain.gr

-------

E.E.: Δέσμη μέτρων για την ενίσχυση των ευρωπαϊκών λιμένων


Με την ευκαιρία της επίσκεψης στο μεγαλύτερο εμπορευματικό λιμάνι της Ευρώπης, αυτό του Ρότερνταμ ο Αντιπρόεδρος της Κομισιόν και αρμόδιος Επίτροπος για τις Μεταφορές, Σιμ Κάλας, ανακοίνωσε την πρόθεση του Οργάνου να προωθήσει έως το 2013 ένα πακέτο μέτρων βοήθειας προς τα ευρωπαϊκά λιμάνια, με σκοπό να παραμείνουν ανταγωνιστικά και να αναπτυχθούν περαιτέρω.
 
Στο εν λόγω πακέτο θα περιλαμβάνονται προτάσεις για: α) τη μείωση της γραφειοκρατίας στα λιμενικά έγγραφα, β) βελτίωση της διαφάνειας στα οικονομικά των λιμένων, γ) αναβάθμιση των παρεχόμενων λιμενικών υπηρεσιών. Ο κ. Κάλας επεσήμανε την ανάγκη να υιοθετηθούν κοινοί κανόνες λειτουργίας σε όλους τους εμπορευματικούς λιμένες της Ε.Ε., ώστε όπως τόνισε «την επόμενη 20ετία να μπορούν να αντιμετωπιστούν κοινά οι προκλήσεις σε επίπεδο παραγωγικότητας, επιδοτήσεων, απασχόλησης και ανάπτυξης των λιμένων και των τοπικών κοινωνιών».
 
Οι δηλώσεις αυτές έγιναν κατά την επίσημη επίσκεψη μελών της Επιτροπής στο λιμάνι του Ρότερνταμ, που διήρκεσε μία εβδομάδα. Στόχος της Επιτροπής είναι να ενισχύσει με όποιον τρόπο τους ευρωπαϊκούς λιμένες προκειμένου να συνεχίσουν τη δυναμική πορεία τους, ώστε να διατηρηθεί "ζωντανό" το εμπόριο της Ε.Ε. δια θαλάσσης για όσα χρόνια διαρκέσει η ύφεση.
 
supply-chain.gr

----

Εβδομάδα ελληνοκινεζικών διαβουλεύσεων για περαιτέρω επενδύσεις


Συναντήσεις και επαφές υψηλού επιπέδου αναμένεται να λάβουν χώρα καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας μεταξύ του ελληνικού υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και της πολυπληθούς κινεζικής αποστολής με επικεφαλής τον πρόεδρο της κινεζικής Βουλής, Jia Qinglin και τον υφυπουργό Εμπορίου, Zhong Shan, αρχής γενομένης από την συνάντηση στην Cosco, με αντικείμενο τη διεύρυνση του επενδυτικού ενδιαφέροντος από κινεζικής πλευράς στην Ελλάδα.
 
Συγκεκριμένα, οι δύο Κινέζοι αξιωματούχοι που βρίσκονται στη χώρα μας, ακολουθούνται από πολυπληθή επιχειρηματική αποστολή, κυβερνητικά και τραπεζικά στελέχη, και σύμφωνα με τις πληροφορίες ενδιαφέρονται να επενδύσουν σε επιπλέον τομείς (εκτός του εμπορευματικού εμπορίου, με την αρχή να έχει κάνει η Cosco) όπως οι τηλεπικοινωνίες, οι τράπεζες, η αυτοκινητοβιομηχανία, ο σιδηροδρομικός εξοπλισμός, το real estate, ένδυση κ.λπ.
 
Ήδη τη Δευτέρα υπεγράφη Μνημόνιο Συναντίληψης για την εμβάθυνση της οικονομικής συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας - Κίνας σε συγκεκριμένους τομείς, που αποτελεί συνέχεια της συνάντησης του Κινέζου υφυπουργού με τον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη τον Ιούλιο στην Αθήνα. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης του Ελληνοκινεζικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, στο οποίο παρέστησαν τόσο ο κ. Μιχάλης Χρυσοχοϊδης όσο και ο κ. Zhong Shan υπεγράφη Μνημόνιο Οικονομικής Συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών με στόχο την προώθηση της επιχειρηματικής και επενδυτικής συνεργασίας στις υποδομές και τη μεταποίηση. Παράλληλα υπογράφτηκαν και 4 επιχειρηματικές συμφωνίες μεταξύ κινεζικών και ελληνικών επιχειρήσεων, που αφορούν κυρίως εξαγωγές προς την Κίνα, ύψους 550 εκατ. ευρώ.
  
Κατά τη διάρκεια ομιλίας του στην εκδήλωση ο Έλληνας υπουργός αναφέρθηκε στις μεταρρυθμιστικές δράσεις που έχουν γίνει έως σήμερα για τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος. Σε αυτές περιλαμβάνονται η λειτουργία της υπηρεσίας μιας στάσης, το νέο θεσμικό πλαίσιο γύρω από τον Ανταγωνισμό, η απλοποίηση της αδειοδοτικής διαδικασίας στη μεταποίηση, το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων η δραστική απλοποίηση της περιβαλλοντικής νομοθεσίας, η προώθηση του νομοθετικού πλαισίου για το «Business Friendly Greece» για τα επιχειρηματικά εμπόδια, ο νόμος για το fast track, για την επιτάχυνση στις διαδικασίες υλοποίησης στρατηγικών επενδύσεων, ο επενδυτικός νόμος που προσφέρει το νέο πλαίσιο για τις ιδιωτικές επενδύσεις και τα εργαλεία που προσφέρονται για την αύξηση των ελληνικών εξαγωγών. Όπως επισήμανε ο υπουργός «με αποφασιστικότητα και ισχυρή πολιτική βούληση χτίζουμε μέρα με τη μέρα ένα ολοκληρωμένο και αξιόπιστο πλαίσιο, μέσα στο οποίο ένας επενδυτής και μία επιχείρηση θα μπορεί, χωρίς γραφειοκρατικά εμπόδια και με τη συνεχή στήριξη της ελληνικής πολιτείας, να πραγματοποιήσει σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα την επένδυση του».
 
Ο κ. Μιχάλης Χρυσοχοϊδης κάλεσε ακόμα τις κινεζικές επιχειρήσεις να στηρίξουν δυναμικά την προσπάθεια της Ελλάδας για οικονομική ανάκαμψη με επενδύσεις που θα είναι αμοιβαία επωφελείς. Παράλληλα, όπως τόνισε ο υπουργός, «μέσα και από την υπογραφή του Μνημονίου Οικονομικής Συνεργασίας, προχωρούμε στην οικοδόμηση μιας επωφελούς και για τις δύο χώρες συνεργασίας που θα διερευνήσει και θα χαρτογραφήσει άμεσα όλες τις πιθανές επενδυτικές προοπτικές που παρουσιάζονται σήμερα στην Ελλάδα, για τις κινεζικές επιχειρήσεις».
  
Για την Τρίτη είναι προγραμματισμένες επιχειρηματικές συναντήσεις ελληνικών επιχειρήσεων με μεγάλες κινεζικές εταιρείες, οι οποίες τους συνοδεύουν και έχουν ως κύριο στόχο να διερευνήσουν τις επενδυτικές και επιχειρηματικές ευκαιρίες που υπάρχουν στη χώρα μας.
 
supply-chain.gr

----

Κόρινθος και Κατάνια θα συνδέονται από τον Όμιλο Grimaldi

Τις υπηρεσίες που παρέχει στις επιβατικές και εμπορευματικές του μεταφορές στη Μεσόγειο επεκτείνει ο Όμιλος Grimaldi. Ειδικότερα από την 1η Νοεμβρίου, η γραμμή Κόρινθος-Πάτρα-Κατάνια-Γένοβα, η οποία μέχρι τώρα εξυπηρετούσε μόνο τις εμπορευματικές μεταφορές, επεκτείνεται και στην εξυπηρέτηση των επιβατών.
 
Η γραμμή θα εξυπηρετείται, σε εβδομαδιαία βάση, από το Ε/Γ-Ο/Γ "Κατάνια", το οποίο θα αντικαταστήσει το M/V "Eurocargo Napoli". Το Ε/Γ-Ο/Γ "Κατάνια" θα αναχωρεί από Κόρινθο κάθε Τρίτη στις 17:00 και, μετά από ελλιμενισμό στην Πάτρα, θα αναχωρεί στις 23:30 με προορισμό την Κατάνια.
 
Σε ανακοίνωση του Ομίλου αναφέρεται ότι «Η έναρξη της νέας γραμμής επιβεβαιώνει το επαναστατικό όραμα του Ομίλου Grimaldi: τη δημιουργία μίας μοναδικής σημασίας σύνδεσης ανάμεσα στην Ελλάδα, τη Σικελία και τη Βόρεια Ιταλία. Ιδιαίτερα, η Ελλάδα και τα Βαλκάνια θα συνδέονται με τη Σικελία μέσω μίας ναυτιλιακής γραμμής διάρκειας περίπου 24 ωρών, παρακάμπτοντας τα λιμάνια της Απουλίας και την κυκλοφοριακή συμφόρηση του αυτοκινητόδρομου μεταξύ Salerno και Reggio Calabria.
 
Το πλοίο έχει προγραμματιστεί να φτάνει στο λιμάνι της Σικελίας κάθε Τετάρτη στις 20:30, από όπου θα να αναχωρεί, την ίδια ημέρα στις 24:00 για τη Γένοβα, στην οποία αναμένεται να καταπλέει κάθε Παρασκευή στις 12:30 το μεσημέρι. Κάθε Παρασκευή το M/V "Κατάνια" θα αναχωρεί από το λιμάνι της Γένοβας στις 23:00, με προορισμό την Κατάνια, στην οποία θα φτάνει την Κυριακή στις 9:00 το πρωί. Από την Κατάνια το πλοίο θα αποπλέει και πάλι την ίδια μέρα στις 13:00 και θα φθάνει στην Κόρινθο τη Δευτέρα στις 16:00.
 
Το M/V "Κατάνια" έχει μήκος 186 μέτρα και ολική χωρητικότητα 26.000 τόνων, το μεταφορικό του έργο είναι 2.250 γραμμικά μέτρα για φορτηγά και 170 αυτοκίνητα, ενώ αναπτύσσει υπηρεσιακή ταχύτητα 23 κόμβων, εξασφαλίζοντας όχι μόνο μεγαλύτερη χωρητικότητα φορτίου, αλλά και ταχύτερη και πιο αποτελεσματική εξυπηρέτηση. Επιπλέον, χάρη στις υπηρεσίες που προσφέρονται στο πλοίο, οι οδηγοί και οι επιβάτες μπορούν να απολαύσουν ένα ευχάριστο και άνετο ταξίδι.
 
Το σύγχρονο αυτό πλοίο (κατασκευάστηκε το 2003) μπορεί να φιλοξενήσει περισσότερους από 800 επιβάτες σε 93 καμπίνες - εσωτερικές, εξωτερικές και σουίτες - και σε 62 άνετα ανακλινόμενα καθίσματα».
 
supply-chain.gr